Opinia Timisoarei

Cu SF-ul gata, proiectul Autostrazii Timisoara – Moravita e in consultare publica la Ministerul Transporturilor. Cand ar putea fi lansata licitatia pentru constructor

TIMISOARA. A fost finalizat Studiul de Fezabilitate pentru viitoarea Autostrada Timisoara – Moravita, iar documentatia a ajuns pe masa Guvernului. A fost deja intocmita si hotararea pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici, iar aceasta a fost pusa in consultare publica pe site-ul Ministerului Transporturilor. Toate detaliile se gasesc AICI.

Odata ce documentul va fi aprobat, in aceasta toamna, dupa cum spunea recent si ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, ar putea fi lansata licitatia pentru gasirea unui constructor.

Autostrada Timisoara – Moravita, impartita in 2 loturi + punctul de trecere frontiera care e dublu ca pret fata de Nadlac

Data fiind lungimea drumului, ministrul spune ca autostrada Timisoara – Moravita va fi impartita in 3 loturi, intre care ultimul priveste strict amenajarea punctului de trecere frontiera nou cu Serbia. Acesta din urma comporta inca o serie de discutii legate de pret, intrucat a fost estimat la o jumatate de miliard, dublu fata de cat a costat, spre exemplu, Punctul de Trecere Frontiera de la Nadlac 2.

Lotul 1 al Autostrazii Timisoara – Moravita va fi de la Remetea Mare la Padureni. Al doilea lot va fi de la Padureni la Moravita.

***

Conform documentatiei pentru viitoarea Autostrada care sa lege Timisoara de Belgrad, realizata de firma Egis, traseul va avea 6 noduri rutiere care vor asigura urcarile si iesirile de pe soseaua de mare viteza, respectiv conexiunea cu A1 de la Remetea Mare (DN6), Albina (DJ592), Timisoara Sud (cu viitoarea Centura), Padureni (DN59), Voiteg (DN58B) si Moravita (DN57).

Nod Remetea Mare A1

Nod Albina

Nod Timisoara Sud Centura

Nod Padureni

Nod Voiteg

Nod Moravita
Totodata, in SF se regaseste salba de pasaje pentru traversare/subtraversare in punctele de intalnire cu drumuri nationale, judetene ori comunale.

Studiul prevede o multime de elemente tehnice privind teritoriul prin care va trece viitoarea Autostrada Timisoara – Moravita, ariile protejate, suprapunerea pe zone cu suprafete de padure, amplasarea dotarilor propuse, respectiv parcari de scurta durata si spatii de servicii, centre de intretinere si coordonare.

Accesul in Serbia se va face printr-un punct de trecere a frontierei nou, ce se va afla la aproximativ 1,55 km fata de actuala vama de la Moravita.

 

Exit mobile version