TIMISOARA. Dupa ce n-a fost gata in vara, cum fusese prevazut, 15 octombrie, ultimul termen dat constructorului de catre Consiliul Judetean pentru finalizarea santierului de pe drumul Timisoara – Mosnita, va fi prelungit cu inca 2 saptamani.
De vina este un podet peste un canal catre Mosnita, a carui consolidare a dat mari batai de cap muncitorilor.
„Pe acest santier, de extindere la patru benzi a DJ 592 Timisoara – Mosnita Noua, desi in mare parte din timp constructorul a tinut ritmul, termenul de finalizare al lucrarii a fost intarziat, motiv pentru care, unii cetatenii au inceput sa creada ca este un proiect compromis.
Am explicat clar constructorului ca intarzierile care depasesc data de 15 octombrie 2021 vor genera penalitati, insa, per ansamblu, trebuie spus ca lucrurile nu sunt atat de negre si dramatice cum aleg sa le priveasca sau sa le povesteasca anumiti oameni. Multe probleme au fost cauzate de faptul ca intre momentul elaborarii proiectului tehnic si executia lucrarilor au trecut niste ani, timp in care zona s-a dezvoltat semnificativ, au aparut PUZ-uri si constructii noi care au generat modificari si cheltuieli neprevazute. Au fost necesare accese auto suplimentare, au fost identificate retele de utilitati fara proiectare si s-a cautat echilibrul intre functionalitate si estetica. Toate acestea au consumat timp si bani.
Am fost de neclintit de fiecare data cand am discutat despre termene si standarde de receptie, iar acum, atat de aproape de final, nu este corect sa desconsideram o lucrare importanta, facuta cu un asfalt de foarte buna calitate si cu care nu vom avea probleme ani buni de acum incolo„, a transmis presedintele Consiliului Judetean Timis, Alin Nica, dupa o vizita pe santier pe care a facut-o joi.
Acesta spune ca a primit asigurari ca in 15 octombrie se vor incheia toate retusurile, cu exceptia unui singur obiectiv. Constructorul a cerut o pasuire de 2 saptamani pentru a rezolva situatia unui podet pentru care a fost nevoie de mai multe interventii decat fusese prevazut.
„In data de 15 octombrie ma astept sa vad lucrarea finalizata, cu tot cu detalii rezolvate, asa cum mi-a confirmat constructorul. Acesta a promis ca va remedia si sesizarile pe care i le-am transmis din partea cetatenilor. In ceea ce priveste podetul aflat in lucru, pentru a asigura consolidarea lui, vor mai fi necesare alte 2 saptamani, un timp care pare acum lung, dar care asigura o investitie durabila„, spune Alin Nica.
Presedintele Consiliului Judetean Timis a cerut CNAIR si antreprenorului Tirrena Scavi, care construieste centura de sud a Timisoarei, sa prioritizeze amenajarea viitoarei intersectii a drumului de Mosnita cu varianta de ocolire sud.
„Pentru a evita o strangulare a traficului pe traseul drumului judetean in punctul de intalnire cu centura ocolitoare a municipiului Timisoara, solicit CNAIR si constructorului centurii sa prioritizeze amenajarea sensului giratoriu prin care se va intra de pe centura pe DJ 592, iar pana la realizarea acestuia, sa largeasca la patru benzi intersectia de pe suprafata viitorului sens giratoriu„, a precizat ALin Nica, liderul CJT.
Investitia in extinderea drumului Timisoara – Mosnita, pe 4,1 km, apartine Consiliului Judetean Timis si se ridica la 31 milioane lei, cu tot cu TVA. Fondurile necesare sunt asigurate din bugetul CJT, cat și prin Programul National de Dezvoltare Locala.