Acest factor are o influenta si mai pregnanta in randul persoanelor intre 45 si 55 de ani sau a celor cu educatie superioara, dar mai ales pentru cei care locuiesc in Capitala.
0
Nivelul preturilor este, de asemenea, un motiv destul de important in alegerea magazinului, mentionat de aproximativ 46% dintre romani, cu un impact mai mare in randul femeilor sau a persoanelor cu venituri mai mici de 1.500 de lei, dar mai putin luat in considerare de bucuresteni. Varietatea gamei de produse alimentare si nealimentare se regaseste ca un criteriu important pentru romanii care prefera lanturile de hypermarket (43%).
Prospetimea si calitatea produselor, desi ocupa locul 4 in clasamentul motivelor pentru care consumatorii aleg un magazin (16% din total populatie), este de o importanta relativ mica printre tinerii cu varsta cuprinsa intre 25 si 35 de ani, dar si a persoanelor care locuiesc in Bucuresti.
Alte criterii de o importanta relativa pentru cumparatori (sub 6%) sunt obisnuinta de a merge intr-un magazin anume (mai ales in randul romanilor care nu lucreaza), existenta promotiilor (cu un impact putin mai mare printre femei), personalul placut si posibilitatea cumpararii rapide (lipsa cozilor sau viteza achitarii la casa).