Greselile de gramatica sau de scriere se afla la baza alegerii reusite a unei parole greu de identificat, potrivit rezultatului unui experiment realizat de specialistii Universitatii Carnegie Mellon, din Statele Unite, scrie Daily Mail.
Cercetând sistemele actuale de spart parole, Ashwini Rao si colegii lui de la universitate au descoperit ca atunci cand oamenii au fost rugati sa aleaga parole mai lungi, acestea au fost mai usor de ghicit.
Cele mai ineficiente idei pentru o parola sunt cele care contin nume de animale, ziua si locul nasterii si cele formate din propozitii.
„Folosirea parolelor sub forma de propozitii sau de fraze, precum „abiggerbetterpassword” (n.r. „oparolamailungasimaibuna”) sau „thecommunistfairy” (n.r. „zanacomunista”) este in crestere, spun cercetatorii in lucrarea lor, pe care urmeaza sa o prezinte luna viitoare, noteaza mediafax.ro.
Alte tipuri de structuri familiare explica acestia in continuare, precum adresele postale, adresele de e-mail sau URL-uri, pot constitui de asemenea parole nesigure, in ciuda lungimii lor.
Potrivit lucrarii, greselile gramaticale pot face o mare diferenta, din moment ce hackerii sunt constant in cautare de parole corecte din punct de vedere gramatical.
Astfel, greselile de scriere sau de gramatica pot pacali multe dintre aceste atacuri cibernetice.
Folosind un model analitic, cercetatorii au descoperit ca scaderea activitatii de cautare a termenilor din cauza prezentei structurilor gramaticale poate ajunge la 50%.
„Un rezultat semnificativ al muncii noastre este ca eficienta parolelor lungi nu creste odata cu lungimea”, au mai spus cei de la universitatea americana.
Firma de cercetare SplashData propune câteva ponturi pentru a-ti face parolele mai sigure:
Foloseste parole de opt sau mai multe caractere, de tipuri amestecate. De exemplu: „eat cake at 8!” sau ‘”car_park_city?”
Evita sa folosesti aceeasi combinatie nume de cont – parola pentru site-uri diferite.
O varianta riscanta in mod special este utilizarea aceleiasi parole pentru site-uri de entertainment precum cea pentru e-mail, retelele de socializare (Facebook, Twitter, Tumblr, LinkedIn) si serviciile financiare.