Opinia Timisoarei

Cum s-a facut de ras Timisoara la Campionatul national de canotaj din cauza ca Bega e plina de insule de vegetatie si namol

TIMISOARA. Randuri de revolta pe Facebook. Un timisorean reclama faptul ca Bega, curatata in urma cu cativa ani cu multi bani europeni, este astazi plina de gunoaie si insule de mal si vegetatie.

CITESTE SI: Cum se vede din Portugalia ‘mall-ul’ din centrul istoric al Timisoarei? Supararea primarului Nicolae Robu 

Iar asta a afectat Campionatul National de Fond pentru Seniori si Tineret la Canotaj, desfasurat in ultimele zile la Timisoara.

Campionatul național de fond la canotaj ediția 2018 care s-a desfășurat la Timișoara între 18-21 aprilie s-a bucurat din plin de salubrizarea și amenajarea canalului Bega. Mai multe echipaje au pierdut timpii necesari unei calificări deoarece s-au confruntat cu pontoanele care așteaptă vaporetele, cu vegetația hidrofilă care deformează linia malului și mai ales cu plaurii care au rămas de la ultima dragare a cursului de apă (care a avut loc (parțial) acum ? ani). în imagini, chiar la sosire (în față la Flora) adică acolo unde se fac pozele (mai ales selfie-uri) o insulă plutitoare imensă ce a colectat mai multe pet-uri și chiar un bidon de plastic! Accidentul părea inevitabil dacă nu intervenea echipa din barca pompierilor care asigurau evenimentul. În fundal, sub pod, putându-se observa echipajul de dublu în barca ce se apropia de linia de finish, porțiune în care efortul sportivilor este maxim. Deci: la anul Federația Română de Canotaj va mai alege Timișoara și Bega pentru această competiție? Sau rămâne pe 2021 ? Poate până atunci mai păcălim odată fondurile europene ”să curățăm și noi ca lumea Bega”. Cineva zicea că s-a primit pentru operațiunea de amenajare și curățare vreo 6 mil. de euro. Nu știu cum arată atâția bani, deci e posibil să nu fie adevărat :))))„, a scris pe Facebook Aurel Cotarca, alaturi de o imagine care ii infatiseaza pe niste angajati ai ISU Timis care incearca, dintr-o barca, sa disloce bucati de vegetatie crescuta in mijlocul canalului Bega.

Rezultatele Campionatului de Canotaj de la Timisoara pot fi consultate AICI.

Un amplu proiect de decolmatare a canalului Bega s-a desfasurat intre 2008 si 2010 pe toata lungimea, pana la granita cu Serbia. Valoarea totala a investitiei a fost de 17 milioane de euro, banii provenind dintr-un imprumut total de 61 de milioane de euro, pe care Romania l-a incheiat in ianuarie 2007 cu Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD), destinat finantarii proiectului privind apararea impotriva inundatiilor din zona de sud-vest a tarii.

Reprezentantii Apelor Banat au atras insa atentia in mai multe randuri, de-a lungul timpului, ca exista riscul ca namolul sa se intoarca in canal pentru ca nu au fost executate mai intai lucrari hidrotehnice de reabilitare si modernizare la nodul de la Sanmihai. Acesta va intra in reparatii capitale cel mai probabil abia in acest an in cadrul altui proiect pe fonduri europene cu vecinii sarbi.

In plus, in timpul scurs de la incheierea operatiunii de dragare a canalului, in 2010, au mai intervenit alte lucrari. Este vorba de proiectul Primariei Timisoara – Reabilitarea Infrastructurii Malurilor Canalului Bega, in cadrul caruia au fost reamenajate malurile canalului, s-au construit piste de biciclete si statii de vaporase, proiect incheiat in 2015, insa socotit neterminat, intrucat ambarcatiunile cumparate de municipalitate nu pot face deocamdata curse de transport public, deoarece este inca blocata la nivelul Guvernului infiintarea unei structuri de administrare a navigatiei. Daca nu va fi rezolvata situatia pana in 30 iunie, municipalitatea va trebui sa inapoieze 6 milioane de euro, bani europeni in cadrul acestui proiect.

Primarul Nicolae Robu se arata zilele trecute optimist dupa ce a discutat cu reprezentanti ai Ministerului Transporturilor cu care, spunea edilul sef, a convenit ca „Primaria Timisoara sa puna la dispozitie un sediu pentru viitoarea structura de tip regie Admiistrarea Caii Navigabile Canalul Bega, un spatiu corespunzator, in regim de comodat„.

 

Exit mobile version