Odata motivati, angajatii simt ca fac parte din companie, iar loialitatea lor ii va incuraja sa devina reale modele pentru ceilalti colegi. Odata aplicata aceasta strategie, compania va deveni cunoscuta pentru cultura organizationala si modul in care managerii isi trateaza subalternii, starnind admiratii din exterior.
Iata cateva trucuri prin care va puteti motiva angajatii si stimula obiectivele, determinandu-i sa actioneze cu mai multa eficienta:
1. Faceti cunostinta personal cu angajatii
Se spune ca „prima impresie conteaza foarte mult”. Nimic mai adevarat, subliniaza editorii de la Business Insider. Prima impresie este esentiala pentru a ajuta salariatii si a le fixa rola si sarcinile in cadrul companiei. Asa ca, este foarte important ca managerii sa incerce sa faca legatura intre oamenii din interiorul firmei, sa-i puna sa interactioneze.
Totodata, angajatii vor simti intotdeauna ca li se acorda atentie atunci cand sefii ii intreaba despre interese, planuri, scopuri etc. Mai mult, vor ajunge sa-si simpatizeze coordonatorii si sa se simta legati de companie, de viziunea si comportamentul supraveghetorilor.
2. Asigurati-va ca angajatii sunt laudati si apreciati pentru ceea ce fac
Desi este vorba despre o sarcina nu foarte importanta, angajatii vor aprecia daca sefii sunt multumiti de sarcinile pe care le indeplinesc, de ceea ce fac, si le arata acest lucru. In caz contrar, risca sa faca aceste lucruri intr-o maniera robotica si nu vor pune prea mult suflet, neimplicandu-se total in realizarea produsului final.
Angajatilor le place sa se simta conectati si apreciati in cadrul unui grup. Le place sa stie ca ceilalti colegi se bazeaza pe sarcinile lor pentru a crea ceva minunat.
3. Oferiti-le senzatia ca fac parte din companie
Cu cat angajatii vor fi mai conectati in cadrul unei firme, cu atat mai mult vor munci si se vor implica in treburile pe care le au de indeplinit. Este important sa va implicati subalternii si nu numai in proiectele desfasurate, intrebandu-i ce parere au, cum ar vedea lucrurile dezvoltandu-se. In felul acesta, ei se vor simti responsabili in legatura cu viitorul organizational. Mai mult, li se va induce senzatia (si nu numai) ca iau hotarari importante legate de activitatea companiei si vor fi mult mai implicati in desfasurarea productiei.
4. Tratati-va angajatii in mod diferit
Este important sa va tratati salariatii in mod diferit, sustin psihologii. Nu este recomandabil sa va ridicati toti oamenii in slavi ori sa-i criticati pe toti pentru ceea ce fac. Fiecare vrea sa se simta unic, diferit de ceilalti. Tratandu-i diferit, ii va face sa se simta importanti, apreciati in cadrul firmei. Vor intelege ca ei ca entitate conteaza pentru sefi, nu intreaga echipa din care fac parte.
5. Concentrati-va pe punctele lor forte
Fiecare angajat are propriile lui puncte tari, abilitati, calitati, de care poate beneficia compania. Focusandu-va pe aptitudinile lor, si nu intr-atat pe punctele slabe (mai ales daca nu le afecteaza jobul), veti reusi sa castigati nu doar cunostinte, ci si forta de munca.
Este important sa le sugerati sa-si imbunatateasca abilitatile si sa-si foloseasca punctele tari pentru a fi de folos in cadrul firmei.
6. Sprijiniti-le initiativele de risc. Fiti alaturi de ei
O echipa are nevoie sa stie ca, in cazul in care face o greseala, nu vor fi pedepsiti aspru. De asemenea, ca o companie sa se dezvolte, managerii trebuie sa-si asume diverse riscuri. Iar angajatii care au initiative de proiecte ori diferite miscari investitionale, trebuie sprijiniti.
Cateva dintre cele mai mari inventii au rezultat din greseli, incercari, n-au fost planificate. In acelasi timp, angajatii trebuie sa stie ca pot risca fara sa fie condamnati in cazul in care lucrurile nu merg.
Fara sa fie constienti de acest lucru, angajatii se vor teme intotdeauna sa-si asume riscuri, crezand ca este mai bine sa ramana niste angajati mediocri, decat sa iasa in evidenta ca fiind cei care au reusind ceva dintr-o simpla greseala.
7. Lasati-va usa biroului deschisa
Daca va ascundeti in spatele unui birou inchis pentru intreaga zi, niciun angajat nu se va simti confortabil intr-atat incat sa vina sa discute cu voi, in cazul in care va avea nevoie de ceva ori va simti ca lucrurile nu sunt in ordine.
In plus, in acest fel creati o ierarhie vizibila intre colegi, aratand ca faceti diferenta intre sefi si executivi, lucru deloc favorabil pentru succesul companiei. Implicati-va in procesul comunicational, lasand mereu usa biroului deschisa si invitandu-i pe angajati sa va „viziteze” oricand doresc sa va spuna ceva.
Nu lasati sa fiti etichetat drept „omul negru care se ascunde in spatele usilor inchise”.