TIMISOARA. O cursa aeriana este afectata de ceata densa, pe Aeroportul International „Traian Vuia” din Timisoara, vizibilitatea fiind de sub o suta de metri.
CITESTE SI: 600 de politisti au impanzit strazile din Timisoara si din judet, dar si soselele. Ce a urmat?
Este vorba de cursa Tarom 601 de la Bucuresti cu 21 de pasageri care s-a intors la Otopeni deoarece nu a putut ateriza la Timisoara (minima necesara pentru aterizarea aeronavei de tip ATR fiind o vizibilitate de 300 de metri). Din acest motiv, si cursa retur, RO 602 Timisoara-Bucuresti, care ar fi trebuit sa decoleze la 8.30 este intarziata.
CITESTE SI: Timisoara legata de o comuna vecina printr-o sosea moderna cu doua benzi
Celelalte zboruri programate au decolat si au aterizat conform programului.
In plus, in noaptea de 23 spre 24 ianuarie, mai multe curse cu destinatia Cluj si Sibiu au aterizat la Timisoara, din cauza conditiilor nefavorabile (ceata) de la aeroporturile de destinatie. Este vorba de cursele:
•- WizzAir Bergamo –Cluj aterizat pe Timisoara la ora 00:35
• -WizzAir Paris-Cluj aterizat pe Timisoara la ora 00:29
• -WizzAir Londra-Sibiu aterizat pe Timisoara ora 01:37
•- Lufthansa Munchen-Sibiu aterizat pe Timisoara ora 01:26
CITESTE SI: Cluburi, AMENDATE pe banda rulanta la Timisoara! Ce probleme au fost descoperite?
Aeroportul International Timisoara detine un sistem performant de aterizare in conditii de vizibilitate redusa (categoria IIIA, cel mai performant din tara), insa aceste dotari trebuie corelate si cu dotarile tehnice ale aeronavelor, precum si cu nivelul de calificare al pilotilor, toate aceste fiind conditii obligatorii pentru aterizarea si decolarea in conditii de vizibilitate redusa.
Pe timp de iarna, zborurile pot suferi intarzieri de 15-20 de minute din cauza operatiunilor de degivrare si antigivrare care se fac la aeronave, inainte de decolare.