TIMISOARA. Avem 7 zone cu unda verde in Timisoara, sustine Nicolae Robu, insa iti trebuie noroc sa beneficiezi de vreuna.
Pe cel putin 2 trasee, timpii s-ar fi redus de la 20 de minute la doar 4, a spus primarul in INTERVIURILE TIMISOAREI.
„La semaforizare trebuie umblat, pentru ca la ora actuala noi avem unda verde in cateva locuri, vreo 7, dar eu va indic doua. Avem o realizare extraordinara. Vii pe Popa Sapca, te duci la intrarea spre Punctele Cardinale si, daca ai verde si esti una din primele 10 masini, pe o banda mergi in 4 minute pana la Spitalul Judetean si prinzi totul verde. Daca pleci din Calea Sagului, daca prinzi verde la primul semafor de pe Liviu Rebreanu mergi pe verde, tot asa, in 4 minute pana la AEM. Pe aceste trasee se faceau inainte cam 20 de minute, depinde cum prindeai. Pe Liviu Rebreanu e 60 km/h viteza de unda verde, dar intotdeauna unda verde se pune cu ceva mai jos decat viteza legala. Viteza legala e 70, dar unda verde e la 60, deci te duci cu 60 la ora, plus sau minus 5 km, si prinzi unda verde„, este convins primarul Nicolae Robu.
Primarul spune ca pana in toamna, pe toate iesirile din Timisoara sa fie unda verde
„Pe Circumvalatiunii vrem sa facem acelasi lucru. Sa avem cu predilectie unda verde pe sensurile de iesire din oras, asta e primul pas, dupa care o sa facem si pe intrare atat cate se poate, pentru ca daca ai un sens spre iesire, altul spre oras si legatura intre ele, n-o mai pot face completa unda verde. Si pe Torontalului vom face, pe toate iesirile din oras vom face, e in lucru asta. Anul acesta, in doua luni presupun, toate iesirile vor fi pe unda verde„, a precizat Nicolae Robu in INTERVIURILE TIMISOAREI.
Unda verde de la Dumbravita pana la Spitalul Judetean Timisoara
Edilul sustine in continuare ca reglajele la sistemul de trafic management sunt de durata. Aceasta in conditiile in care in octombrie se implinesc 2 ani de la inaugurarea lui.
„Trebuie avuta rabdare pentru ca eu am vazut o declaratie a celor din Los Angeles si mi-am dat seama ca nu e de joaca. Nu aveam experienta. Reglezi intr-un loc si apar efecte ce nu le poti previziona in alt punct. Si este extraordinar de multa bibileala, lucru la nivel de secunde. Ai dat 2 secunde intr-un loc si perturbi in alt loc, daca nu dai bine. Vrem pe arterele principale sa functioneze sistemul pe unda verde, asta vreau eu, si nu in regimul adaptiv. Regimu adaptiv da o eficienta sporita, dar enerveaza.
Stiti care e dorinta mea pe unda verde? De cand ai intrat in Timisoara, venit de pe autostrada, dinspre Dumbravita, si pana la Judetean sa prinzi verde. Asta vreau sa facem in perioada urmatoare si va fi spectaculos„, mai spune primarul Timisoarei.
Cat despre cozile de masini dintr-o gramada de locuri din Timisoara, in ciuda undelor verzi de care vorbeste, dar nu le prea vedem, Nicolae Robu sustine ca doar pasajele ne vor salva.
„Anumite cozi mai raman ca asta e capacitatea orasului. Mai mult decat am facut la Pasajul Jiul… numai daca il largeam la 6 benzi, trei pe sens. Dar nu puteam. Degeaba faceam pasajul pe 6 benzi, se gatuia dupa-aceea. Aici iti trebuie un complex de masuri. Eu am spus-o in repetate randuri. In momentul in care rezolvi problemele intr-un loc, daca nu abordezi lucrurile sistemic, constati ca traficul se gatuie in alt punct. Si, per ansamblu, tu castigi fluiditate pe anumite distante, dar de la un punct extrem la altul al orasului tot ajungi la gatuire. Noi mai avem extrem de multe de facut. Eu am spus-o ca, daca 50 de ani nu s-a facut niciun pod peste Bega, niciun pasaj pe sub calea ferata, niciun nou drum, normal ca acum… cand norul de masini e de 1000 de ori mai mare fata de acum 50 de ani… Oricum, solutia sunt in continuare pasajele. Eu stiu ca voi ramane cu aceasta eticheta Robu-pasaj, pentru ca lumea zice ca am un fix, si sub si peste. Vom face, si astept in vara asta sa vina proiectul, care va avea impact tocmai in zona Circumvalatiunii, un subpasaj din parcarea de la Iulius Mall din zona care va tine de Openville pana pe Circumvalatiunii. Piata Consiliul Europei va fi cu totul altfel fata de cum este acum. Acum se lucreaza la studiul de fezabilitate si vedem pe ce varianta vom merge. Sunt mai multe variante in discutie. Varianta 1, o legatura bidirectionala, dublu sens, din parcarea de la Openville si pana pe Circumvalatiunii, si asta ar ajuta fantastic. Alta varianta, asta in 2 sensuri plus o conexiune intr-un sens dar si pe Torontalului, in plus fata de dublu sens cu Circumvalatiunii. Alta varianta, dublu sens cu Circumvalatiunii si un sens pe Calea Aradului, si mai e si cea mai complexa, dar tot fezabila, cu sanse mari sa fie cea mai buna, dublu sens parcare Mall pana in Circumvalatiunii si apoi o iesire pe Torontalului si una pe Aradului, dar intr-un singur sens, pentru scoaterea masinilor din oras. Si ultima varianta este cu dublu sens si pe celelalte, dar asta inseamna pasaj subteran pe doua niveluri, ceea ce in Romania din cate stiu eu, nu s-a facut, si probabil costa prea mult, dar e in analiza„, sustine primarul Nicolae Robu.