TIMISOARA. Un adevarat cosmar a ajuns pentru soferi Drumul National 68A, Lugoj – Deva, in lipsa unei autostrazi complete care sa asigure preluarea traficului greu.
Coloane nesfarsite de camioane, care nu au o alternativa viabila, transforma orice calatorie pe DN68A intr-un calvar, atat din pricina aglomeratiei, cat si din cauza gropilor care se casca inevitabil in asfalt din cauza greutatii pe care soseaua trebuie sa o suporte.
Cum din Autostrada Lugoj – Deva au mai ramas de facut mai putin de 10 km pentru ca soferii sa poata merge neintrerupt de la Timisoara pana la Sibiu si nici nu sunt sanse sa se finalizeze mai devreme de 3 ani, iar pe lotul 3 sunt impuse restrictii de viteza si tonaj, conducatorii auto trebuie sa se avante pe serpentinele de deal de pe DN68A inca mult timp de-acum incolo.
Reprezentantii Directiei Regionale de Drumuri si Poduri spun ca nici in acest an soseaua batrana de 53 de ani nu va vedea o reparatie capitala. Motivul este unul intemeiat, spune seful DRDP Timisoara, Horatiu Simion.
„La ora aceasta, la traficul care este acolo, eu cred ca este mai bine sa il tinem doar in reparatii. A intra cu o reparatie capitala acolo, a face pe niste kilometri niste restrictii de tonaj pe o singura banda ar fi o catastrofa, am ajunge sa blocam autostrada. Suntem pregatiti cu echipe, am lucrat si de Craciun, si de Anul Nou si de Sfantul Ion… deindata ce apare o groapa avem echipa care intervine pentru eliminare. Va veni primavara, vom face ca si anul trecut, vom repara gropi. Acel drum, societatea la care lucra raposatul meu tata l-a facut, si chiar am fost cu el pe santier, in perioada 1962-1967… deci socotiti, are o comportare foarte buna pentru vechimea care o are„, a explicat seful DRDP Timisoara Horatiu Simion in INTERVIURILE TIMISOAREI.
Doua licitatii organizate in ultimii doi ani pentru asfaltarea si modernizarea acestei sosele au fost anulate. Una de 20.168.067 lei si o alta de 42.016.806 lei.
„A fost o decizie a domnului Ispravnic pe care nu as vrea sa o comentez. As merge pe plombari. Puneti-va in situatia participantului la trafic. Astazi, cand intalniti echipa de la drumuri care intervine la o groapa si lucreaza doar o ora sau doua si intalniti acea bariera, ce se intampla? E o nemultumire totala. Dati-va seama ca 40% din transportul greu merge pe Valea Muresului, 60% vine pe aici, pe DN68A. In momentul in care se deschide traficul de tiruri pe aici va fi spre 100%, se va merge bara la bara si, daca l-ai bloca, ar fi o catastrofa„, mai spune Horatiu Simion.
Cat priveste ultimul segment ramas de facut din Autostrada Lugoj – Deva, de nici 10 km, estimat sa fie cel mai scump tronson de autostrada din Romania, de 300 de milioane de euro, intre Margina si Holdea,
Lansata in vara, in plin scandal legat de deschiderea Lotului 3 Ilia – Holdea, licitatia pentru tronsonul ramas in aer a fost suspendata pentru o serie de clarificari cerute de firmele participante.
Daca nu va fi anulata licitatia si nu vor aparea probleme, acest ultim lot din Autostrada Lugoj – Deva, scos din contractul initial, din pricina revizuirii Acordului de Mediu, cand constructorii s-au trezit ca mai au de facut noi tuneluri ‘pentru ursi’, lucru la care nu se angajasera cand au castigat lucrarea, cel tarziu in 2024 ar putea fi complet gata soseaua de mare viteza, iar soferii ar putea merge neintrerupt pe autostrada de la Timisoara pana la Deva si mai departe pana la Sibiu, spune seful DRDP Timisoara.