Datele furnizate de Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA), referitoare la perioada ianuarie – aprilie 2013, arata ca vanzarile auto sunt in plina scadere, informeaza capital.ro. Reculul de 12,3% este cauzat in primul rand de vanzarile slabe ale grupurilor franceze PSA Peugeot Citroen (-17,1%) si Renault (-7,5%) in timp ce marcile straine au scazut cu 11,1%.
In acest tablou sumbru, evolutia marcii romanesti Dacia, parte a grupului Renault, este cel putin surprinzatoare. Astfel vanzarile Dacia au crescut in perioada mentionata cu nu mai putin de 23% pana la 30.352 unitati, ducand cota de piata a marcii pe piata franceza de la 3,66% cu un an in urma pana la 4,40%. in prezent cota Dacia este mai mare decat cea a unor marci mult mai cunoscute precum Skoda (0,87%), Audi (2,65%), Toyota (3,27%), Fiat (4,14%) sau Opel (3,14%).
In afara Dacia, marca avand cea mai importanta crestere din acest an, singurele branduri care au ramas pe un trend pozitiv in Franta sunt Fiat (+3%), Toyota (+2,5%), KIA (7,6%) si Hyundai (+19,3).
Cel mai vandut model Dacia pe piata franceza este Sandero, care a fost comercializat in primele patru luni ale acestui an in 12.395 de exemplare. Modelul asamblat la Mioveni ocupa locul 10 in clasamentul celor mai vandute vehicule. Surprinzator sau nu, Sandero este mai cautat de francezi decat Volkswagen Golf (11.650 unitati). Și celelalte modele Dacia au evolutii interesante: Duster ocupa pozitia a 15-a cu 10.400 unitati, Lodgy (produs in Maroc) pozitia a 30-a cu 4.559 unitati, Dokker (Maroc) locul 74 cu 2.255 unitati. Logan nu apare in statistica CCFA a celor mai vandute 100 de modele.