TIMISOARA. Dupa ce cu chiu cu vai a fost anuntat la sfarsitul lunii februarie un castigator la licitatia pentru construirea Centurii de Sud la Timisoara si rezultatul acesteia a fost contestat, lucrurile se taraganeaza acum in instanta.
CITESTE SI: ‘Tepele’ din Piata Libertatii, la Timisoara, in dezbatere pe Facebook. Ce sunt de fapt
Contestatii au fost depuse de Alpenside SRL, Danya Cebus Rom si asocierea Trameco SA – Vahostav SK – SC Constructii Erbasu SA – SC Grafic Tends SRL. Primele dua la Consilul National de Solutionare a Contestatiilor, iar ultima la Tribunalul Bucuresti. La jumatatea lunii aprilie, CNSC le-a scos de pe rol pe cele doua, care s-au indreptat alaturi de ultima la instanta
Termenul de judecata a fost fixat pentru 24 aprilie, cand magistratii au decis amanarea cauzei pentru 4 mai, amanare necesara pentru citarea tuturor partilor.
Asadar, data fiind viteza cu care se solutioneaza astfel de procese, e greu de estimat cand anume se va incheia litigiul privind aceasta achizite publica.
Daca nu s-ar fi inregistrat aceste contestatii, santierul pentru Centura de Sud ar fi trebuit sa se deschida in luna iulie a acestui an.
Va reamintim, durata contractului pentru Centura de Sud este de 150 de luni, din care: in 6 luni se face proiectarea, executia va dura 24 de luni, iar restul perioadei de 120 de luni este alocata notificarii defectiunilor (garantia).
Primii bani pentru construirea Centurii de Sud de la Timisoara au fost deja alocati prin Bugetul National pentru 2018 – aproape 12 milioane de lei, iar lucrarile erau programate sa demareze in iulie, mai precis organizarea de santier.
Centura de Sud a Timisoarei va avea 25,69 kilometri, cate o banda pe sens, va avea 12 poduri si pasaje si mai multe intersectii la nivel, pe ruta intrarea in Timisoara dinspre Sag – Giroc – Mosnita Noua – Ghiroda – legatura cu centura de nord (Calea Lugojului-Calea Aradului), care a fost inaugurata in 2009 si masoara 12,6 km.
Va reamintim, in 27 februarie, firma italiana Tirrena Scavi S.p.A a fost declarata drept invingatoare in cadrul licitatiei CNAIR la care se inscrisesera 12 societati de contructii.