TIMISOARA. Ne dorim sa ajungem precum Sibiul, Capitala Culturala a Europei, sa primim bani sa organizam concerte, festivaluri, spectacole,dar nu miscam un deget pentru asta. Declaratii sforaitoare din partea Primariei Timisoara si cam atat. www.opiniatimisoarei.ro a explicat in mai multe articole, in ultimele luni, ca nu s-a facut mare lucru pentru atingerea acestui obiectiv care ar pune Timisoara pe harta Europei culturale prin atragerea de turisti dornici sa ne cunoasca orasul, oamenii, viata culturala.
In acest rastimp insa, contracandidatii nostri nu stau defel cu mainile in san si fac tot ce le sta in putinta sa-si promoveze orasele.
Astazi, Primaria Timisoara si Asociatia Timisoara Capitala Culturala Europeana 2021, care ar trebui sa se ocupe de tot ceea ce inseamna castigarea cursei de catre Capitala Banatului, si-au prezentat… neputinta. Declaratiile presedintei Asociatiei Timisoara Capitala Culturala Europeana si ale viceprimarului Dan Diaconu sunt de-a dreptul dezarmante.
In timp ce Clujul a bifat deja o groaza de evenimente cu participare internationala, iar Aradul s-a lansat la Bruxelles, noi punem…primele afise!
Pentru inceput, locuitorii din vestul tarii vor afla de pe niste afise ca Timisoara doreste sa devina Capitala Culturala Europeana, dar singurul festival din programul UNESCO ce se desfasoara la Timisoara nu face parte din obiectivele de promovare ale orasului.
Presedintele executiv al Asociatiei Timisoara Capitala Culturala Europeana 2021, Simona Neumann, a prezentat, alaturi de viceprimarul Dan Diaconu, un proiect al acestei asociatii, de promovare a Timisoarei pentru titlul de Capitala Culturala Europeana. Concret este vorba de niste afise care vor fi puse atat in Timisoara, cat si in mai multe orase ale tarii, in principal din vestul tarii, printre acestea, Lugoj, Deva, Arad, Resita, dar si la Sibiu.
„Avem o serie de proiecte prin care dorim sa facem Timisoara cunoscuta in tara si in strainatate. Am identificat ca unul dintre principalele neajunsuri ale Timisoarei este ca se intampla multe pe plan cultural in acest oras, dar nu se stie de ele. Prin acest proiect dorim sa incepem sa dezvoltam acest neajuns, sa atragem mai multi turisti in Timisoara care sa vina la evenimentele culturale. Una din sansele pe care le avem e faptul ca noi, acum, pregatim candidatura Timisoarei pentru Capitala Culturala Europeana, iar sansa e ca toate institutiile publice sunt parte a acestui demers, deci promovarea ofertei culturale a orasului Timisoara va fi un demers al nostru, al tuturor„, a declarat Simona Neumann.
Intrebat de ce macar un singur astfel de afis din cadrul proiectului ce urmeaza a fi promovat nu va fi amplasat in Cluj-Napoca, unul dintre principalele orase contracandidate, viceprimarul Dan Diaconu a explicat ca nu s-au primit aprobari, aceasta in ciuda faptului ca un astfel de afis de promovare al Clujului pentru acelasi titlu a stat luni de zile in centrul Timisoarei.
„Nu s-a contractat niciun centimetru patrat in Cluj-Napoca, nicio agentie nu a vrut sa vanda spatiu pentru Timisoara. Afisul Clujului din centrul Timisoarei a fost contractat printr-o firma de publicitate„, a explicat Diaconu.
In alta ordine de idei, Simona Neumann a precizat ca in cadrul mai multor festivaluri din Timisoara va fi promovata candidatura orasului la titlul de Capitala Culturala Europeana. Printre acestea, Festivalurile Plai, Simultan, Teszt, Street Art, Baroc, dar si cel de Opera si Opereta.
Festivalul Inimilor care se desfasoara in aceste zile la Timisoara si care este singurul festival din programul UNESCO nu face parte din lista de festivaluri a Asociatiei Timisoara Capitala Culturala Europeana.
„Festivalul Inimilor va face parte din planificarea de anul viitor„, a declarat Simona Neumann.
Intrebata despre bugetul Asociatiei, Simona Neumann a declarat ca numai pentru acest proiect outdoor de amplasare a mai multor afise si bannere in diferite orase are un buget de 400. 000 de lei.
„Mai avem alte doua proiecte, unul de 63.000 de lei si altul de aproximativ 40.000 de lei sunt corelate, dar deocamdata nu vorbim despre ele„, a spus aceasta.
Presedinta Asociatiei Timisoara Capitala Culturala Europeana crede ca este o falsa impresie ca orasul Cluj Napoca este inaintea Timisoarei
Intrebata, de asemenea, ce parere are despre contracandidatii din Cluj – Napoca care sunt mult in fata Timisoarei, Simona Neumann a precizat ca aceasta este doar o impresie.
„Cei din Cluj sunt mai vizibili„, a recunoscut totusi viceprimarul Diaconu.
„Deosebirea intre Cluj si Timisoara este ca timisorenii aud foarte des ca cei din Cluj sunt in fata. Momentan, noi am pornit acest proiect outdoor„, o tine pe-a ei Simona Neumann.
Vom ajunge capitala culturala europeana cu Grasu XXL si Smiley la Ziua Timisoarei?
Pe de alta parte, viceprimarul Dan Diaconu a mai spus, intrebat fiind despre prezentatorul Festivalului de Jazz de la Timisoara, Catalin Stefanescu care a declarat la Timisoara ca “Timisoara poate fi Capitala Culturala Europeana oricand, numai ca in 2021 nu, pentru ca atunci va fi Clujul”, ca acesta este un bun profesionist si ca a fost ales de voluntarii de la Plai, care au facut parte din organizarea evenimentului de la Timisoara.
„Prezentatorul de la Jazz TM a facut o gluma, poate e bine de pus in balanta oare ce e mai important ca a facut o gluma sau… A fost contractat de cei de la Plai. Dupa parerea mea a fost un prezentator potrivit pentru festivalul Jazz TM, se poate vedea, a fost filmat tot festivalul de cei de la Mezzo”, a spus Diaconu.
Intrebat, de asemenea, daca considera ca artistii din sondajul Primariei Timisoara, care ar urma sa cante la Ziua Timisoarei pot ajuta orasul sa devina Capitala Culturala in 2021, viceprimarul a declarat ca „Ziua Timisoarei este un eveniment de divertisment„.
CITESTE SI: