TIMISOARA. Prima licitatie n-a fost cu noroc, iar documentatia pentru o a doua licitatie a fost intoarsa de cateva ori de Autoritatea Nationala pentru Achizitii Publice.
Acestea sunt motivele pentru care Timisoara nu are, inca, o firma care sa se ocupe de curatenia strazilor. Asta desi, in doar cateva saptamani, asa-zisa prelungire de contract pe care Primaria Timisoara o are cu Retim pentru acest serviciu va expira.
In luna iulie, Consiliul Local Timisoara a votat rezilierea contractului in baza caruia societatea Retim se ocupa de serviciul de salubrizare stradala, pe motiv ca angajatii nu si-ar fi facut bine treaba. La doar o saptamana distanta, alesii locali votau o alta hotarare de Consiliu prin care obligau Retim sa mai presteze serviciul inca 90 de zile, intrucat contractul prevedea ca, in cazul rezilierii inainte de termen, municipalitatea sa poata obliga societatea la acest lucru.
Imediat dupa toate acestea, a fost organizata o licitatie, iar singura firma care s-a inscris in cursa nu a fost eligibila din cauza pretului prea mare. Ulterior, caietul de sarcini a fost modificat si s-a incercat organizarea unei noi licitatii. Insa de data aceasta, documentatia a fost intoarsa de mai multe ori de catre Autoritatea Nationala pentru Achizitii Publice, unul dintre motivele invocate fiind realizarea unui contract „prea favorabil pentru primarie”.
„Documentatia de achizitie pentru serviciile de salubrizare stradala a fost trimisa catre ANAP la mijlocul lunii august. Dupa 3 saptamani au fost cerute in repetate randuri diverse modificari ale caietului de sarcini si ale contractului, printre lucrurile solicitate fiind faptul ca riscurile nu au fost definite bine sau ca am facut contractul prea favorabil pentru primarie si am pus penalitati doar pentru prestator”, a spus pentru opiniatimisoarei.ro Robert Kristof, city managerul Timisoarei.
Documentatia a fost acceptata miercuri, in 16 octombrie, iar termenul pentru depunerea ofertelor este data de 27 noiembrie 2018. Practic, asta inseamna ca, timp de cel putin cateva saptamani, pana la aflarea unui castigator, Timisoara ar putea ramane fara curatenie stradala.
Iar pentru ca acest lucru sa nu se intample, Primaria Timisoara a gasit solutia de avarie. Muncitorii de la Horticultura vor trece de la plantat panselute sau gazon la maturat strazile si golit cosurile de gunoi.
„Intrucat de la finalul lunii serviciile actuale de salubrizare nu vor mai fi prestate, vom apela la o solutie temporara de salubrizare si vom incheia un contract cu SC Horticultura SA, societate unde Consiliul Local este actionar 100%, pentru activitatile de golire cosuri de gunoi si intretinerea curateniei (maturatul, unde se impune). Am apelat la aceasta solutie, intrucat Horticultura presteaza deja aceste servicii in parcurile din zona centrala unde sunt aproximativ 800 de cosuri de gunoi. Fiind frig, activitatea de intretinere a spatiilor verzi nu mai este asa solicitanta si pot fi create cateva formatii care sa se ocupe de restul cosurilor de gunoi din oras, in numar de 2300”, a completat Robert Kristof.
Va reamintim, caietul de sarcini pe care trebuie sa il indeplineasca firmele care se prezinta la licitatia organizata pentru serviciul de salubrizare stradala prevede faptul ca operatorul trebuie sa se ocupe de maturatul manual al strazilor, trotuarelor, parcarilor publice, pasajelor, pasarelelor si zonelor pietonale, dar si de maturatul mecanizat al strazilor si trotuarelor. De asemenea, sunt prevazute intretinerea curateniei si stropitul trotuarelor, dar si curatatul rigolelor.
Durata contractului ce va fi atribuit noului operator de salubrizare stradala este de 4 ani, iar suma platita pentru serviciu este putin sub 60 de milioane de lei.