TIMISOARA. Desi inca din luna august a fost adoptata o Hotarare de Consiliu Local care aproba caietul de sarcini pe care trebuie sa le indeplineasca firma care ar urma sa faca deszapezirea, la Timisoara, nici acum, la jumatatea lunii octombrie, inca n-a fost pornita licitatia pentru desemnarea unei firme.
CITESTE SI: Aparatura nascuta din… muzica. Echipamentul de 50.000 de euro ajuns la o maternitate din Timisoara. Video
Potrivit reprezentantilor Primariei, totul din cauza ca Agentia Nationala pentru Achizitii Publice a tot cerut clarificari si documente, astfel ca nici acum documentatia pentru licitatie nu a fost aprobata.
„Documentatia pentru achizitionarea serviciilor de deszapezire la nivelul Municipiului Timisoara a fost trimisa catre ANAP de aproximativ 3 saptamani, insa nu am primit niciun raspuns din partea lor. Termenul legal pentru a primi un raspuns este de 10 zile”, a spus pentru opiniatimisoarei.ro Robert Kristof, city managerul Timisoarei.
Astfel, pentru ca, in cel mai fericit caz, in care licitatia ar porni saptamana viitoare, iar nimeni nu ar contesta rezultatul, firma care ar urma sa faca deszapezirea si-ar putea incepe activitatea abia la sfarsitul lunii noiembrie. Or experienta a demonstrat ca o asemenea ipoteza este doar un vis frumos.
Astfel, potrivit city managerului Timisoarei, se va recurge la solutia de forta majora, si anume atribuirea unui contract de scurta durata catre SDM, societate a Primariei Timisoara, care s-a ocupat pana acum de deszapezire.
„In cazul in care vremea devine nefavorabila iar licitatia nu va fi finalizata, vom incheia un contract pana la finalizarea licitatiei, cu SC Drumuri Municipale SA (SDM), companie care s-a ocupat si in trecut de acest serviciu si unde Consiliul Local este actionar 100%”, a completat Kristof.
Va reamintim, potrivit caietului de sarcini, firma careia i se va incredinta serviciul de deszapezire pe 4 ani trebuie sa acopere toate cele 1227 de strazi ale Timisoarei, conform nomenclatorului, iar pana la data de 1 octombrie a fiecarui an va trebui sa asigure intreaga cantitate de materiale antiderapante ce va fi folosita pentru combaterea poleiului.
Utilajele de deszapezire trebuie sa aiba motoare cat mai nepoluante, chiar electrice sau hibride GPL, daca se poate, toate vor avea montat sistem GPS pentru a putea fi urmarite in timp real, dar si cu posibilitatea verificarii istoricului traseelor facute pe durata contractului.
In acelasi caiet de sarcini este prevazut faptul ca, la cel mult 4 ore de incetarea ninsorii, trebuie sa fie curatate strazile pe care circula mijloacele de transport in comun, trecerile de pietoni, trotuarele din dreptul statiilor STPT si caile de acces la institutiile publice si unitatile de alimentatie publica. In caz de ninsoare abundenta, trebuie curatate cu prioritate strazile pe care circula tramvaiele, autobuzele si troleibuzele. Totodata, nu trebuie sa treaca mai mult de 3 ore de la o avertizare meteo de ninsoare si sa nu fie imprastiat material antiderapant.
Au fost prevazute si penalizari pentru nerespectarea contractului. 5% din valoarea facturii lunare daca nu e curatata zapada la 4 ore dupa oprirea ninsorii sau antiderapantul nu e pe strazi la 3 ore dupa avertizarea meteorologilor. Apoi, tot cu 5 la suta va fi sanctionata si depozitarea neregulamentara a zapezii.
1000 de lei va fi penalizarea pentru neintocmirea Jurnalului de Activitate pe timp de iarna (adica un raport), dar si neasigurarea stocurilor de materiale antiderapante la fiecare data de 1 octombrie de pe parcursul celor 4 ani de contract.
3 penalizari la rand pot atrage dupa ele rezilierea unilterala a contractului.
Sezonul de iarna e considerat, potrivit documentatiei, 15 noiembrie – 15 martie.
Asadar, in cel mai bun caz, licitatia care se pregateste de lansare s-ar putea incheia la finele lunii octombrie, daca nu apar probleme ori contestatii. Sau chiar prima zapada.
Ramane de vazut daca va exista vreun operator care sa indeplineasca toate cerintele si sa fie dornic sa preia deszapezirea la Timisoara pe urmatorii 4 ani.