TIMISOARA. Se lucreaza in condintii din Evul Mediu la Societatea de Transport Public din Timisoara. Halele in care muncitorii sunt obligati sa mearga la lucru, zi de zi, sunt pline de mucegai, iar prin acoperis ploua ca afara, sub cerul liber.
Compartimentul de Retelistica, cel care se ocupa de tot ce tine de afisajul electronic, a fost mutat aici in iarna, dupa ce fosta conducere a cerut relocarea lui, pe perioada in care fostul spatiu in care lucrau ar fi intrat in renovare.
„Noi avem aici o parte din panourile de informare calatori, aici este aplicatia pe care verificam daca functioneaza, avem rame tactile de la aplicatiile de biciclete… Normal ca fosta conducere stia cum lucram, toata lumea stia, am solicitat sa se investeasca, am fost pe Take Ionescu, ne-au adus aici, a fost provizoriu, urma sa ne faca birourile si apoi nu s-a mai facut nimic. Am fost mutati aici de la inceputul anului… era mai bine inainte, nu ploua, nu erau conditiile astea”, a povestit Razvan Morda, seful Compartimentului Retelistica.
Cei mai multi dintre angajatii RATT au fost mutati in sediul din zona Dambovitei, acolo unde se afla si depoul Societatii de Transport. Aici, in curte, zeci de tramvaie zac intr-o stare jalnica si nu pot fi folosite. Asta pentru ca pe toate a fost pus sechestru de catre ANAF, pentru o datorie de 70 de milioane de lei.
„Ati vazut in ce conditii stam, noi lucram aici… in contrast este locatia de pe Take Ionescu, o cladire daramata, o alta cladire in care s-au investit foarte multi bani, un muzeu care sta inchis din cauza erorilor grave, din punctul meu de vedere, de la partea de certificat de urbanism, autorizatie de construire, aviz de rezistenta, lipsa avizului ISU pentru a putea fi deschis publicului, desi are o dotare foarte buna, ar putea arata ceva copiilor nostri, vizitatorilor orasului, cetatenilor”, a completat noul director general RATT, Sorin Supuran.
Pe Take Ionescu, acolo unde a fost sediul RATT, cladirea sta sa pice. Au inceput demolarile, pentru ca aici sa fie infiintat un muzeu. Al doilea muzeu al companiei de transport. Asta desi Muzeul Transportului sta inchis, din lipsa avizelor.
„Am dorit sa se vada exact stadiul in care se afla societatea… fiecare cetatean are dreptul sa vada cum am gasit noi societatea, in 31.05.2018. Sunt conditii precare, rudimentare, tehnica putem sa o asociem cu anii ‘50. Prin ‘87, in atelierele de reparatii cam asa aratau lucrurile”, a mai spus Supuran.
Singurul loc in care angajatii lucreaza in conditii normale este o cladire renovata de pe Take Ionescu. Aici isi are biroul echipa dispeceratului si cea a muzeului, aproximativ 30 de oameni, care lucreaza in doua schimburi, pentru a asigura permanent bunul merg al mijloacelor de transport.
„De ce s-a investit aici cand cladirea a fost predata pentru Capitala Culturala Europeana. Autorizatie de constructie lipsa, sume de bani alocate si un constructor de care nu dau… aviz ISU nu exista pentru muzeu… doamna director a muzeului imi spune ca imi atrage atentia sa am grija ce fac. (…) Am motive sa fiu suparat… am vrut sa vada lumea realitatea, nimic altceva si sa ma judece pe mine peste o perioada de timp. Am o datorie morala fata de colegii mei. Toti membrii CA sunt responsabili… am o sumedenie de intrebari la care nu poate sa-mi raspunda nimeni. Orice s-ar intampla in postura de membru al CA, pe un contract definitiv, nimeni, cat voi fi eu acolo, nu mai poate sa faca altceva decat bine. Voi veghea ca lucrurile sa mearga intr-o alta directie, asta e misiunea mea, datoria mea fata de toti colegii mei”, a completat Supuran.
Noul sef al STPT – fosta RATT- a fost numit in functie la sfarsitul lunii mai atunci cand l-a inlocuit pe Ioan Goia, cel care a condus fraiele companiei timp de 10 ani. Tot la sfarsitul lunii a fost aleasa si noua componenta a CA, care de acum va functiona cu doar 7 membri, fata de 9, cati au fost pana in prezent.