TIMISOARA. Se lucreaza in ritm sustinut pe santierul redeschis pentru finalizarea largirii la 4 benzi a drumului Dumbravita – Giarmata – Autostrada Vestului.
Au fost reluate lucrarile de unde au ramas, dupa rezilierea contractului cu Tehnocer, iar noul contract a fost incredintat firmei Strabag, in urma noii licitatii. Antreprenorul are la dispozitie 6 luni sa finalizeze acest tronson care se extinde la cate 2 benzi de circulatie pe sens, pe bani europeni.
Utilajele au fost puse la treaba si s-a procedat deja la sapaturi si decopertari pe segmente insemnate, la iesirea din Dumbravita catre sensul giratoriu de la conexiunea cu Centura Nord Timisoara.
Reprezentantii Consiliului Judetean Timis se asteapta ca, undeva in luna iunie, ar putea face o prima receptie partiala pentru primii 2 km complet finalizati de catre Strabag, cu tot cu marcaje si indicatoare rutiere, iar pe acestia sa se poata circula deja la 4 benzi.
„Lucrarile au inceput in forta pe santier, de aceea, avem incredere ca se va respecta termenul de finalizare a lucrarii in 6 luni. Ne asteptam ca, in maxim o luna, sa fie finalizati primii 2 km din traseu si, pe respectiva portiune sa se circule pe 4 benzi„, a spus pentru opiniatimisoarei.ro Alin Nica, presedintele Consiliului Judetean Timis.
Inca de la predarea amplasamentului, la finele lunii martie, reprezentantul antreprenorului, Catalin Flamanzeanu, s-a aratat optimist.
„Ca o garantie, eu sunt in societatea aceasta din 2009 si nu avem o zi sau un leu penalitati pentru neindeplinirea in termen a conditiilor contractuale.
In general, contractele noastre le-am terminat inainte de termen. Reprezentam o societate cu prestigiu, avem o filiala destul puternica in judetul Timis si dorim continuitatea relatiei cu Consiliul Judetean Timis, si nu numai, de aceea eu va pot spune mai putin in vorbe, o sa las colegii mei sa va spuna in munca ce putem face. Vrem sa terminam mai repede„, a declarat in 22 martie Catalin Flamazeanu, director tehnic la firma Strabag.
***
Va reamintim, largirea drumului Dumbravita – Giarmata – Autostrada Lotul 2, adica sectorul km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timisoara si Centura Timisoara – Autostrada A1 (km 12+975), s-a impotmolit din cauza primului constructor care, in ciuda amenintarilor repetate ale CJT, nu doar ca nu a accelerat ritmul, ci a blocat mai multa vreme lucrarea ajunsa la aproximativ 30% realizare.
Dupa mai multe pasuiri, Consiliul Judetean Timis si-a asumat rezilierea contractului cu Tehnocer, firma care castigase licitatia si pornise lucrarea in 2020.
Cat priveste situatia lotului 1 al acestui drum, tronsonul ce traverseaza comuna Dumbravita, Consiliul Judetean Timis a propus o noua solutie tehnica prin care se reduce numarul de stalpi de sustinere a firelor de alimentare pentru troleibuzele metropolitane care trebuie indepartati pentru a putea fi largita soseaua la 4 benzi. Solutia a fost agreata si de ADR Vest, entitatea care monitorizeaza proiectul cu bani europeni. Acum Primaria Timisoara trebuie sa incredinteze stalpii stabiliti pentru relocare, in jur de 70, iar CJT sa desemneze un constructor.