TIMISOARA. Comertul modern a patruns puternic in orasele Romaniei in ultimii ani si majoritatea oamenilor isi fac cumparaturile din marile lanturi de magazine.
Situate in plin centru, in cartiere sau la periferie, in cele mai multe cazuri, acestea acopera nevoile clientilor relativ proportional cu nivelul de dezvoltare al fiecarei urbe.
In primele pozitii ale unui top care ilustreaza numarul de investitii in lanturi de astfel de magazine se regaseste si Timisul.
Bucurestiul are singur aproape o treime din totalul pietei, aceasta si pentru ca orasul concentreaza circa 10% din toata populatia Romaniei. El este urmat de Ilfov, judetul satelit al Bucurestiului, de Brasov, Constanta si Timis.
Cele cinci au in total jumatate din totalul magazinelor de tip hipermarket, supermarket, discount sau cash & carry din Romania, arata o analiza a ZF facuta pe baza datelor oferite de jucatorii din piata. Aceste judete sunt si cele care au atras cele mai mari investitii din tara, care au cele mai mici rate ale somajului si cele mai mari salarii. Acesti indicatori sunt de altfel printre cei urmariti de majoritatea retelelor straine de comert modern. Exista insa si retelele de discount, care spre deosebire de lanturile de hiper si supermarketuri acopera tara „fara discriminari“.
Mai multe AICI!