„In perioada 2005 – 2012 s-au incasat 70,2 milioane de lei la ADP, din care Primariei i-a revenit 1,58% din totalul incasarilor. Nu putem fi decat indignati ca o societate a Primariei Timisoara administreaza o avutie insemnata a Primariei fara a fi in stare sa aduca acesteia beneficii decente. 1,58% din totalul incasarilor reprezinta o suma inadmisibil de mica si denota o proasta administrare a domeniului public al Timisoarei. Eu voi informa si Consiliul Local si impreuna cu consilierii locali voi incerca sa gasesc solutiile cele mai bune pentru schimbarea radicala a lucrurilor la ADP. Eu voi prezenta aceste date, tot asa sintetic, in CLT si voi propune CLT ca impreuna sa identificam masurile necesare pentru imbunatatirea activitatii ADP, masuri care vor cuprinde in mod normal si schimbarea conducerii ADP”, a declarat indignat Nicolae Robu.
Veniturile ADP vin din lucrari de constructii, administrare de parcari, inchiriere de spatii, ridicari si blocari auto, din controlul acceselor la parcarile cu bariere, din curatenia in primarie si la toaletele publice, din coserit, din asocierile pe care le are, dar si din parcari.
Reprezentantii Primariei spun insa ca impartirea veniturilor s-a facut legal, dar considera ca este ineficienta economic. „A administra un domeniu atat de vast cu potential de aducere de venituri urias si a nu reusi sa virezi la CLT decat o suma atat de mica este inacceptabil, asta arata o administrare ineficienta. ADP consuma aproape tot ce incaseaza si reuseste sa vireze Primariei foarte putin. Din pacate, nu a reusit sa ne arate ca a facut parcari supraterane, subterane, alte obiective majore in Timisoara din banii incasati. Daca ar fi facut asa ceva, Primaria ar fi fost multumita, chiar daca ar fi incasat putin”, a mai spus Robu.
Cu toate acestea, primarul nu a fost interesat deloc de cate parcari a amenajat ADP pana acum in Timisoara sau de ce investitii a avut, ci doar de incasarile la bugetul local.
„Nu am o cifra cat s-a dus pe parcari, eu am ochi sa vad, ca si cetatean al Timisoarei. In Timisoara nu s-au facut parcari, nu s-a facut mai nimic, in timp ce in orase comparabile ca dimensiune s-a reusit asta. Parcarea din 700 este realizata cu banii Constructim, nu cu cei stransi de ADP pentru a face o investitie. Noi nu am vrut sa facem public acest raport, pe noi nu ne intereseaza detaliile interne, pe mine ma intereseaza municipiul Timisoara cu ce se alege de la ADP. Consider ca activitatea economica in ansamblul ei ca aducere si cheltuire de venituri nu e buna din moment ce nu se vede nicio realizare. Restul sunt detalii care nici nu sunt semnificative”, a conchis Robu.
In ceea ce-l priveste pe directorul Societatii de Administrare a Domeniului Public, Liviu Barbu, acesta a ramas complet uimit de declaratiile primarului Timisoarei, in conditiile in care ADP este administrat de Consiliul Local, prin Consiliul de Administratie.
„Noi, pana la aparitia noului Cod Fiscal, am livrat 16% din buget Primariei. S-a schimbat chestiunea asta, s-a mers pe chestiunea ca la concesiunile pe care le avem sa construim parcari sau sa facem investitii. Domnul primar poate sa spuna orice. Noi, pe legislatia pe care o avem, n-am folosit banii fara aprobari speciale din partea actionarului nostru, care e Consiliul Local. In fiecare an prezentam un bilant, prezentam situatii, cerem aprobari pentru orice. Nu sunt bani pe care sa-i ducem acasa, toate investitiile sporesc capitalul si patrimoniul ADP. Daca domnul primar n-a vazut parcari, e problema lui!”, a declarat Liviu Barbu pentru www.opiniatimisoarei.ro.
Barbu spune ca atunci cand se voteaza bilantul, actionarul decide cat din profit ajunge la bugetul local si cat pastreaza ADP.
Seful ADP a explicat pas cu pas cum se face ca banii ajunsi de la Administrarea Domeniului Public la Bugetul Local sunt atat de putini.
„Domnul primar a ordonat un control la noi, vizat doar pe incasarile obtinute. Din incasari se scade TVA, din TVA ramai cu veniturile, care se impart pe cheltuieli, ramane profitul brut care se impoziteaza. Impozitul pe profit se da la stat mai nou, inainte se dadea la Primaria Timisoara. Profitul respectiv decide actionarul ce face cu el, il lasa pentru dezvoltare sau se varsa la buget. Noi avand obligatia sa construim parcari, ne-a lasat majoritatea profitului sa construim parcari. Pe curatenia la Primarie avem 40.000 de lei pierdere, s-a adaugat Casa Casatoriilor, s-au dat in functiune inca vreo 3 toalete publice, n-au modificat contractul. Noi facem tot pe banii aia. Avem activitati pe pierdere. Avem constructii, parcari, ridicatul masinilor si blocatul rotilor – astea doua sunt pe pierdere, pentru ca au fost zapezi, n-am putut sa blocam, a venit campania electorala, n-am putut sa blocam. Daca te uiti la cat incasezi si cu cat ramai nu ai mare lucru!„, a explicat pentru www.opiniatimisoarei.ro Liviu Barbu, care a precizat mai apoi ca mai are 2 ani pana sa iasa la pensie.