TIMISOARA. Marea reorganizare din Primaria Timisoara este, de fapt, destul de mica. Mult trambitata organigrama noua, care ar fi trebuit sa fie facuta dupa un audit, nu prevede schimarile majore promise de Dominic Fritz inca din campania electorala in ceea ce priveste numarul de oameni angajati in structurile institutiei.
Astfel, daca in prezent sunt 644 de posturi in cadrul Primariei, edilul Dominic Fritz anunta ca vor ramane tot atatea, doar ca unele se vor desfiinta, altele se vor infiinta, iar cateva isi vor schimba numele.
Edilul anunta ca vor fi reorganizate directiile primariei, astfel ca din cele 27 existente acum vor mai ramane doar 17.
In total, 80 de posturi vor disparea, insa vor fi infiintate tot atatea posturi noi.
Mai exact, in primarie vor lucra 9 manageri de cartier, dar si gradinarul sef, pentru care urmeaza sa fie organizat un concurs.
Altfel spus, actualii angajati vor fi mutati dintr-o directie in alta ori reincadrati, mai ales pentru ca primaria nu-i poate da afara inainte sa le ofere un alt post potrivit cu pregatirea, daca il desfiinteaza pe cel pe care sunt incadrati acum.
”Stiu ca pentru multi cea mai importanta intrebare este cate posturi ati desfiintat, pentru ca multi au aceasta asteptare, ca o reorganizare inseamna sa dai oameni afara. Eu am ales o alta abordare, nu am dorit o vanatoare de vrajitoare ci m-am focusat pe felul in care putem sa reorganizam oamenii care lucreaza acum in primarie ca sa poata sa lucreze.
Da, sunt si posturi pe care le consider ca fiind superfluu si sunt posturi pe care le vom desfiinta in vederea eficientizarii. Am identificat 80 de posturi, multe dintre ele vacante, multe si ocupate. 10 dintre ele sunt posturi de conducere. Noi vrem sa deschidem primaria si vrem sa atragem oameni noi, tineri, profesionisti, si de aceea vom avea peste 100 de posturi vacante scoase la concurs. 64 de posturi vor fi pentru profesionisti aflati la inceput de drum – asistenti si debutanti.
Pentru cei care nu se schimba fisa postului mai mult de 50%, ii putem muta intr-o noua structura daca atributiile lor individuale nu se schimba, aici lucrez cu viceprimarii, cu administratorul public si sefii actuali, sa vedem cum mutam oamenii ale caror responsabilitati raman la fel, iar pentru ceilati o sa organizam concursuri interne”, a spus primarul Dominic Fritz.
Auditul promis de Dominic Fritz inca de la inceputul mandatului, in urma caruia ar fi trebuit sa fie reorganizata primaria, nu a mai fost facut, insa edilul da asigurari ca nu a uitat de el si ca… il va face mai incolo. Pana atunci insa, angajatii vor fi evaluati tot de catre colegi, iar toata modificarea organigramei a fost facuta pentru a-si usura… munca.
”Controlul angajatilor este facut prin sistemul de control intern si management. Aici mai este mult de lucrat. Eu am gasit un sistem in care evaluarile anuale sunt facute toate cu ‘foarte bine’ pentru toata lumea. Nu exista o evaluare in care obiectivele sa aiba legatura cu imbunatatirea serviciilor. Tocmai de aceea am creat aceasta directie de management intern, unde o sa fie corp control, managementul calitatii, audit intern. Pana la urma asta e si rolul primarilor si vcieprimarilor, sa efectueze acest control. E foarte importanta aceasta reducere de la 27 de entitati la 17, pentru ca nu este posibil sa controlezi 27 de sefi, cifra de 17, mai ales daca ai 4 oameni la conducere, este mult mai realista.
Ma astept ca acest proces de transformare sa nu se termine azi si cu siguranta nu va fi ultima schimbare. Acum mergem cu acest pas mare inainte, care va crea si multa neliniste, sper si productiva, si apoi vom evalua si vom vedea ce ajustari trebuie facute. Sunt convis ca este exact ceea ce trebuie aceasta directie, deci nu vor mai urma reorganizari totale, asa cum am facut acum.
Eu am vorbit de 644 de posturi, nu toate sunt si ocupate, iar noua organigrama va avea acelasi numar de posturi”, a spus primarul Dominic Fritz, vineri, atunci cand a prezentat noua organigrama a primariei.
Intrebat daca s-a consultat si cu sindicatele din primarie, atunci cand a luat decizia modificarii organigramei, Fritz a spus ca nu a avut o discutii cu liderii sindicali si ca ‘este prerogativul primarului si cred ca este important sa avansam pe aceasta tema si sa mergem mai departe cu cei care vor sa se implice in acest proces‘.
Intre cele 17 noi directii ce vor fi organizate, majoritatea prin comasare ori trecerea unora in subordinea altora, se numara Direcția Relatii Comunitare, Directia Calitatea Vietii si Directia Infrastructura Verde, dar si Directia Incubator de Proiecte, Directia de Investitii si Mentenanta si Directia de Management Intern.
Noua organigrama va ajunge pe mesele consilierilor locali pentru a fi aprobata in sedinta in plen de marti, 15 iunie.
Apoi, daca va fi votata, autoritatile trebuie ca in 20 de zile sa elaboreze noul regulamentul de organizare si functionare, iar apoi sunt obligate sa respecte preavizul de 30 de zile pe care trebuie sa il acorde fiecarui angajat care este schimbat din functie, daca cumva nu accepta alt post.
Astfel, noua organigrama ar putea fi functionala abia din toamna acestui an.
AICI puteti consulta proiectul privind modificarea organigramei Primariei.