TIMISOARA. Dupa ce contractele cu firmele care s-au ocupat de intretinerea a 5 cimitire din Timisoara au fost reziliate ori au expirat, primaria se pregateste sa delege serviciile catre o noua companie.
Practic, se va apela din nou la concesionare si se cauta o firma care sa se ocupe de „prestarea de servicii si activitati necesare exploatarii si intretinerii cimitirelor umane din Municipiul Timisoara: Cimitirul Calea Lipovei, Cimitirul Saracilor, Cimitirul Str. Stuparilor, Cimitirul Calea Sagului si Cimitirul str. Rusu Sirianu„.
In acest sens, consilierilor locali din Timisoara urmeaza sa li se supuna la vot un proiect de delegare a intretinerii cimitirelor, iar, conform modelului de contract, urmeaza ca serviciul sa fie incredintat pe o perioada de un an. Iar asta, spune viceprimarul Cosmit Tabara, pentru ca in acest interval de timp sa fie infiintat un nou serviciu in cadrul primariei, care sa se ocupe de administrarea cimitirelor.
„Exista doua puncte de vedere. Unul, al meu si al colegilor liberali prin care consideram (calculele economice ne dau dreptate), ca aceste servicii trebuie scoase spre mediul privat.
Un al doilea punct de vedere este al primarului Dominic Fritz, care sustine pentru viitor crearea unei societati in subordinea Primariei Municipiului Timisoara care sa administreze cimitirele. Din punctul meu de vedere, acest model nu se preteaza in momentul actual pentru Timisoara din mai multe motive.
Daca am avea o astfel de societate, ar presupune angajarea a cel putin 80 de persoane, personal care va fi platit din bugetul local, am impovara mai mult si am pune presiune pe banii timisorenilor, care ar putea fi mai bine dirijați spre alte reparatii sau investitii. Mai mult decat atat, avem exemplul Cimitirul Saracilor, unde Primaria Municipiului Timisoara nu a fost in stare sa taie vegetatia spontana crescuta si s-a ajuns sa avem o ”padure” pe mormintele existente. In acest caz, unde am cerut de luni bune sa rezolvam aceasta problema, dar nu e nici acum solutionata…„, a scris viceprimarul Cosmin Tabara pe pagina sa de Facebook.
Vicele spune ca a cerut modificarea proiectului, respectiv semnarea contractului pentru o perioada de 3 pana la 5 ani, insa propunerea nu a fost acceptata de primar.
Ramane de vazut daca in sedinta de consiliu local ce va avea loc marti, in 26 iulie, alesii vor vota proiectul in forma actuala.
UPDATE: Dupa zeci de minute de dezbateri, alesii locali au votat proiectul privind delegarea intretinerii celor 5 cimitire, insa abia dupa ce au fost facute si doua amendamente. Mai exact, durata contractului a fost prelungita de la unul la doi ani, iar in cazul unei rezilieri unilaterale, firma nu va putea cere despagubiri banesti.
„Propun o durata de 2 ani, dar cu o clauza foarte clara de reziliere, pentru ca niciunul dintre noi nu poate fi multumit cu felul in care arata cimitirele Timisoarei. Nu este o situatie noua, eu cred cu tarie ca unul dintre motive este tocmai ca am externalizat serviciul de gestionare. Va propun o perioada de 2 ani in care, inca o data, facem o incercare cu serviciul externalizat si in acesti 2 ani sa facem demersuri pentru un serviciu propriu.
Cred ca solutia este sa nu mai externalizam pe viitor ingrijirea cimitirelor, dar nu putem acuma prin magie sa scoatem din palarie o alta solutie, tocmai de aceea va propun aceasta tranzitie de 2 ani. Asa cum este acum nu se mai poate.
As vrea sa va propun 2 amendamente – primul este cel legat de durata contractului, sa fie schimbata la 2 ani, si al doilea amendament este doar o clarificare a articolului care stipuleaza posibilitatea noastra de a rezilia contractul, articolul 43, aliniatul 2 din Anexa, in care sa adaugam o fraza, respectiv, daca este cazul, rezilierea sa se faca fara niciun fel de pretentii banesti din partea contractorului„, a spus primarul Dominic Fritz.