TIMISOARA. A expirat termenul de depunere a ofertelor in cadrul licitatiei pentru desemnarea unei firme care sa se ocupe de curatenia stradala din Timisoara.
Doua societati s-au aratat interesate de prestarea acestui serviciu la Timisoara, iar acum reprezentantii Primariei Timisoara merg mai departe si fac procedurile de evaluare tehnica pentru desemnarea castigatorului.
„Se evalueaza partea tehnica. Noi ne facem datoria cat mai rapid, dar sunt niste termene pe care suntem obligati sa le oferim pentru fiecare etapa, asta pentru ca ofertantii, in cazul in care au nemultumiri, sa poata depune contestatii Dupa ce terminam cu analiza tehnica, intram in analiza financiara. Selectia castigatorului se va face printr-o procedura de raport calitate-pret, o procedura obligatorie prin lege. Cu siguranta pana la sfarsitul anului vom avea un castigator pentru serviciul de curatenie stradala”, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro Robert Kristof, city managerul Timisoarei.
Practic, in acest moment este verificata oferta celor doua firme, pentru a vedea daca este in concordanta cu cerintele din caietul de sarcini. Apoi, cele doua firme care s-au inscris in cursa pentru preluarea serviciului de curatenie stradala vor trece prin analiza pretului, in raport cu calitatea si dotarile pe care le au fiecare.
Cele doua firme care s-au inscris la licitatie sunt Brantner, care opereaza in Cluj si in alte orase mai mici din tara, si Polaris, care in prezent se ocupa de curatenia stradala la Constanta.
Va reamintim, in prezent de golirea cosurilor de gunoi din Timisoara si maturarea in jurul acestora se ocupa SC Horticultura SA. Asta dupa ce contractul pe care Primaria Timisoara l-a avut cu Retim a fost reziliat, in luna iulie. La doar o saptamana dupa rezilierea contractului, alesii locali votau o hotarare prin care obligau Retim sa mai presteze serviciul inca 90 de zile, conform unei clauze contractuale care prevedea ca, in cazul unei rezilieri inainte de termen, municipalitatea sa poata obliga societatea la acest lucru.
In tot acest timp, a fost organizata o prima licitatie, la care insa nu s-a prezentat nimeni. La cea de-a doua licitatie, Autoritatea Nationala pentru Achizitii Publice a intors documentatia de cateva ori, astfel ca abia in 16 octombrie au putut fi deschise ofertele.
Caietul de sarcini pe care trebuie sa il indeplineasca firmele care sunt interesate sa presteze serviciul de salubrizare stradala prevede faptul ca operatorul trebuie sa se ocupe de maturatul manual al strazilor, trotuarelor, parcarilor publice, pasajelor, pasarelelor si zonelor pietonale, dar si de maturatul mecanizat al strazilor si trotuarelor. De asemenea, sunt prevazute intretinerea curateniei si stropitul trotuarelor, dar si curatatul rigolelor.
Durata contractului ce va fi atribuit noului operator de salubrizare stradala este de 4 ani, iar suma platita pentru serviciu este putin sub 60 de milioane de lei.