TIMISOARA. In primavara anului trecut, primarul Nicolae Robu anunta din noua ca municipalitatea se va preocupa mai mult de transportul alternativ la Timisoara. Edilul promitea biciclistilor in viitor chiar si o ‘autostrada’ destinata mersului pe doua roti, care sa asigure legaturi intre estul si vestul orasului, respectiv intre nord si sud, realizand o conexiune intre comunele din jurul Timisoarei, pe o lungime de aproape 18 km.
„Chis Culita (seful Directiei Tehnice, n.r.) a botezat-o autostrada, eu nu i-am spus asa. O sa vedeti ca va fi ceva spectaculos, unde vor merge mii de oameni. Eu imi doresc sa avem la anul asa ceva„, declara in aprilie 2019 primarul Nicolae Robu.
Au fost prevazuti chiar 100.000 de lei in bugetul de anul trecut pentru primele documentatii, iar in 19 ianuarie anul acesta in Sistemul de Achizitii Publice a fost facut anuntul potrivit caruia Primaria Timisoara cauta o firma care sa asigure ‘Servicii de proiectare aferente obiectivului de investitie: Amenajare autostrada pentru biciclete in Municipiul Timisoara, pe relatia E-V, respectiv pe relatia N-S’, faza studiu de prefezabilitate‘.
La incheierea termenului, in 27 februarie, s-au inscris 2 ofertanti, Hentza Business SRL (din Voluntari) si Drum Pod Invest (din Iasi), avand doi subcontractanti.
Cele doua oferte urmeaza acum procedura de evaluare.
Castigatorul licitatiei trebuie sa elaboreze „Studiul de Prefezabilitate (inclusiv studiu topografic, studiu geotehnic, etc.) si sa intocmeasca documentatia pentru obtinerea tuturor acordurilor si avizelor stabilite prin Certificatul de Urbanism, sa elaboreze scenariile tehnico-economice si solutiile fezabile pentru realizarea obiectivului”.
Suma prevazuta pentru intocmirea studiilor este de 84.034 fara TVA, adica aproximativ 20.000 de euro, iar documentatiile ar trebui facute in cel mult 4 luni.
In proiectul de buget pe 2020 al Timisoarei a fost prinsa si elaborarea documentatiei pentru aceasta Autostrada pentru Biciclete.
Trebuie regandita reteaua de piste pentru biciclete din Timisoara
Pana cand se va misca ceva in sensul amenajarii unei Autostrazi pentru Biciclete, e asteptata inca desemnarea castigatorului licitatiei pentru studiul de fezabilitate si proiectul tehnic al retelei de biciclete din oras. In competitie au intrat 5 firme si aocieri pentru contractul de 714.000 de lei cu TVA, adica aproximativ 150.000 de euro, la termenul limita din 10 decembrie 2019. Ofertele celor care vor sa deseneze reteaua de piste, prevazuta inca din 2015 in Planul de Mobilitate Urbana Durabila, sunt inca in evaluare.
Castigatorul va trebui sa intocmeasca trasee pentru biciclisti pe aproape 70 de kilometri, care sa cuprinda mai bine de 50 de strazi.
In acest moment, cu toate neajunsurile ei, reteaua de piste de biciclete din Timisoara masoara putin peste 100 de kilometri, cu latimea maxima intre 0,9 si 1,1 metri, conform statisticii intocmite de voluntarii de la Verde pentru Biciclete.