TIMIS. Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat joi contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate pentru constructia drumului expres ce ar urma sa lege Caransebesul de Lugoj.
Firma care va face studiul este una spaniola, INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL, si are la dispozitie 21 de luni pentru intocmirea documentatiei.
Valoarea contractului este de 19.123.653,38 lei, adica aproape 3,9 milioane de euro, iar sursa de finantare este Programul Transport, aferent perioadei de programare bugetara a UE 2021-2027.
„Construirea Drumului de Mare Viteza Caransebes – Lugoj, prevazut cu o lungime estimata de 50 km, are ca obiective pricipale:
– reducerea timpului de calatorie si cresterea vitezei medii de deplasare intre localitatile Caransebes si Lugoj precum si conexiunea cu viitorul drum expres Craiova – Targu Jiu, respectiv Centura Municipiului Targu Jiu;
– imbunatatirea conditiilor de siguranta a traficului rutier;
– reducerea numarului de accidente precum si imbunatatirea confortului în timpul calatoriei.
In acelasi timp, realizarea acestui proiect va contribui la reducerea emisiilor de poluanti si a impactului negativ asupra mediului, prin cresterea fluentei atat a traficului de tranzit, deviat pe autostrazi, cat si a traficului ramas în zona urbana, de a reduce poluarea sonora în zona localitatiilor urbane Caransebes – Lugoj„, transmit reprezentantii CNAIR.
Va reamintim, proiectul drumului de mare viteza Lugoj – Filiasi, supranumit si ‘Autostrada Sudului’, a fost deblocat de catre ministrul Sorin Grindeanu. Acesta i-a lungit traseul prestabilit de predecesorul sau Catalin Drula, a scurtat cu 2 ani timpii de intocmire a Studiilor de Fezabilitate si l-a impartit in 4 loturi. Primele 3 documentatii sunt deja in lucru:
Lotul 1: Filiasi-Drobeta Turnu Severin (70 km)
Lotul 2: Drobeta Turnu Severin – Domasnea (65 km)
Lotul 3: Domasnea-Caransebes (45 km)
Lotul 4: Caransebes-Lugoj (50 km)