TIMISOARA. Vizita a ministrului Transporturilor la Lugoj, sambata. Sorin Grindeanu a fost prezent pe centura ocolitoare, in zona intersectiei cu strada Tapiei si drumul spre Maguri, un loc in care se petrec frecvent accidente rutiere, multe dintre ele foarte grave.
Sorin Grindeanu a cerut CNAIR solutii tehnice pentru reamenajarea acestei intersectii si a vorbit si despre unul dintre cele mai asteptate obiective de infrastructura rutiera – Drumul Expres Lugoj – Filiasi.
„Pe drumul expres Lugoj – Fiilasi, lucrurile sunt destul de inaintate pe toate tronsoanele. Eu zic ca in luna iunie vom semna contractul si pentru Lugoj – Caransebes. Sunt depuse ofertele, absolut totul e pe linie dreapta.
De ce tin sa amintesc de acest drum expres care va lega A1 de Caransebes – Severin – Craiova – Pitesti – Bucuresti? In primul rand, pentru ca e important pentru noi, pentru banateni. In al doilea rand, pentru ca transforma Lugojul intr-un nod rutier extrem de important, fiindca va fi la intersectia dintre acest drum expres si autostrada A1.
In momentul in care venim cu acest drum expres, de fapt, inchidem partea de vest-sud a centurii deja existenta. Venim cu descarcarea mult mai inainte fata de descarcarea care da acum in centura, si atunci ocolim pe partea de vest a Lugojului localitatea, sigur, cu doua trei descarcari inspre oras si se rezolva tot ceea ce tine de traficul greu, inclusiv pe varianta spre Buzias, si sa se lege pana spre Costei. Asta e traseul, astfel incat Lugojul sa aiba acoperita in mare proportie zona perimetrala. Va duce in anii urmatori la dezvolare„, a declarat la Lugoj ministrul Transporturilor.
Sorin Grindeanu a tinut insa sa ii atentioneze pe cei care s-au gandit ca s-ar putea imbogati din exproprierile ce vor fi facute pe traseul acestui drum expres. Ministrul a atras atentia ca a tramsmis sa nu se dea niciun fel de avize pentru Planuri Urbanistice Zonale facute pe ultima suta de metri, intrucat nimeni nu va obtine despagubiri pe terenuri cu PUZ-uri intocmite recent. Iar cei care vor incerca vor fi chemati in instanta.
„Eu as face un apel si la cei care speculeaza situatii de acest tip.. sa nu le mai speculeze. Posibile dezvoltari imobiliare facute pe ultima suta de metri… colegii mei de la CNAIR n-o sa le accepte. Mergem in instanta pentru cei care se cred <baieti inteligenti> si stiind ca o sa vina drumul expres isi fac acum PUZ – uri, fiindca despagubirile sunt de vreo 10 ori mai mari cand vine Statul Roman sa ii exproprieze, atunci cand ai PUZ si ai in curs constructii fata de extravilan. As face un apel sa se linisteasca, pentru ca drumul expres va veni, dar pentru cetateni, nu pentru acesti baieti destepti.
Am si transmis sa nu se dea avize pentru astfel de PUZ – uri. Asta e o atentionare publica, nu au niciun fel de culoare politica„, a precizat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Va reamintim, proiectul drumului de mare viteza Lugoj – Filiasi, supranumit si ‘Autostrada Sudului’, a fost deblocat de catre ministrul Sorin Grindeanu. Acesta i-a lungit traseul prestabilit de predecesorul sau Catalin Drula, a scurtat cu 2 ani timpii de intocmire a Studiilor de Fezabilitate si l-a impartit in 4 loturi. Primele 3 documentatii sunt deja in lucru, iar in iunie se va parafa contractul si pentru cel de-al patrulea.
Lotul 1: Filiasi-Drobeta Turnu Severin (70 km)
Lotul 2: Drobeta Turnu Severin – Domasnea (65 km)
Lotul 3: Domasnea-Caransebes (45 km)
Lotul 4: Caransebes-Lugoj (50 km)
Pe 1 aprilie, CNAIR a lansat înconsultare publica traseul primului lot al Drumului de mare viteză Filiasi-Lugoj. De la Craiova la Filiași (52 km.) profilul este Autostrada, iar Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pe 28 martie 2024.