TIMISOARA. Degeaba Banatul este un tinut de poveste, degeaba are obiective turistice si degeaba acestea sunt promovate cat timp infrastructura lipseste cu desavarsire. Unul dintre cele mai importante drumuri, un drum national, care duce spre cele mai frumoase locuri de vizitat este plin de gropi si crapaturi si nu face altceva decat sa descurajeze turistii.
Vorbim de DN57, un drum de 96 de kilometri care porneste din Timis, de la Moravita si ajunge pana pe Clisura Dunarii, la Moldova Noua. A fost construit la inceputul anilor ’70 si timp de 40 de ani nu a mai vazut asfalt proaspat.
Directia Regionala de Drumuri si Poduri Timisoara, intr-un raspuns pentru opiniatimisoarei.ro, a recunoscut ca pe aceasta bucata de sosea s-au facut de-a lungul timpului doar lucrari de… intretinere.
„Sectorul de drum al DN 57 cuprins intre localitatile Moravita – Oravita – Moldova Noua nu a fost niciodata reabilitat, ci au fost executate doar lucrari de intretinere curenta si periodica„, se arata in document.
Intentii si ganduri bune exista, insa banii lipsesc cu desavarsire cand vine vorba despre acest drum.
„D.R.D.P. Timisoara a intentionat sa reabiliteze doua sectoare de drum prin programul de lucrari de reparatii capitale pe anul 2016 (…) inca din luna noiembrie 2015, dar pana la data prezentei, ordonatorul principal de credite – C.N.A.D.N.R. S.A. Bucuresti nu a identificat fondurile necesare”, arata acelasi document.
Cati bani ar fi necesari pentru reasfaltarea acestui drum extrem de important pentru turismul din Romania?
„Conform indicatorilor tehnico-economici aprobati prin H.G., valorile totale ale investitiilor sunt de: 37.5 milioane lei (preturi la nivelul lunii mai 2011) – cu o valoare actualizata la 22.02.2016 de 38.4 milioane lei pentru obiectivul Consolidare DN 57 km 137+500 – km 152+990, Nicolint – Oravita, peste 133 milioane lei (preturi la nivelul lunii ianuarie 2011) – cu o valoare actualizata la 22.02.2015 de peste 138 milioane lei pentru obiectivul Consolidare DN 57 km 152+990 – km 200+745 Oravita – Moravita. Mentionam ca proiectarea si executia lucrarilor este conditionata de asigurarea fondurilor de catre Ministerul Transporturilor prin C.N.A.D.N.R. S.A., deoarece, la momentul actual, valorile programului aprobat sunt insuficiente„, raspunde, de asemenea, DRDP Timisoara.
Din pacate, viitorul suna pesimist pentru turismul din Banatul montan, mai ales ca acest drum ar putea ajuta turistii din Timisoara, mai ales, sa ajunga foarte repede la deja celebra Cascada Bigar, la morile de apa de la Rudaria, la Gladna, pe Cheile Nerei sau pe Clisura Dunarii pentru o zi, doua de relaxare departe de tumultul orasului.
Sursa foto: expressdebanat.ro