TIMISOARA. Teoretic, ajungem si mai rapid in Europa! S-au finalizat lucrarile pentru extinderea la 4 benzi a soselei care leaga Timisoara de Dumbravita si care ne duce spre Autostrada Vestului, pe care putem ajunge la Budapesta in aproximativ 2-3 ore. Singura problema ramasa fara rezolvare este tronsonul de drum care traverseaza comuna vecina Timisoarei, unde traficul este din nou gatuit la cate o banda pe sens.
De acum insa soferii au scapat de calvarul iesitului din Timisoara spre localitatea Dumbravita. Traficul infernal va fi fluidizat cu ajutorul benzilor extinse de pe Calea Sever Bocu, pana la intersectia cu strada Constructorilor, adica traseul Inelului IV de circulatie.
Largirea strazii s-a facut pe o lungime de 333 de metri, iar latimea totala a carosabilului e de 13 metri. S-au amenajat trotuare si piste de biciclete, dar si cateva locuri de parcare.
Lucrarile pentru extinderea soselei ce leaga Timisoara de Dumbravita si pentru reamenajarea sensului giratoriu au costat aproape 2 milioane de lei, bani din bugetul local.
De la sfarsitul lunii vom merge cu troleibuzul de la Timisoara pana la capatul comunei Dumbravita
Odata cu inaugurarea extinderii de pe Calea Sever Bocu nu a fost lansata si linia prelungita de troleibuz pana in Dumbravita, desi aceasta este gata. A avut loc o cursa de la Timisoara pana in Dumbravita ce a reprezentat o testare tehnologica.
„Nu s-a facut inca receptia finala. Abia dupa incheierea acestei formalitati, ii dam drumul pentru calatori”, a explicat seful RATT Ioan Goia.
Troleibuzul 14 va functiona pe noua ruta cel mai tarziu la sfarsitul acestei luni. Adica intr-o saptamana – doua.
Oamenii care au drum in Timisoara pot putea face naveta cu RATT abia de la finele lui noiembrie, folosind troleibuzul 14 care va avea 12 statii noi.
Din Timisoara, troleibuzele vor avea urmatoarea oprire la Kaufland, iar celelalte statii sunt la intersectia strazilor Petőfi Sandor cu Ferventia din Dumbravita, Petőfi cu Nicolae Balcescu, Petőfi cu Franyo Zoltan, unde este scoala, si Petőfi cu Jozsef Attila, urmand sa intoarca in sensul giratoriu de la intersectia cu bulevardul Ghioceilor. Opreste apoi tot pe Petőfi Sandor, langa cimitirul din localitate, iar apoi, pe rand, la intersectia cu Jozsef Attila, la primarie, la intersectia cu Eftimie Murgu, la cea cu Ferventia, la Kaufland si inapoi in oras. Valoarea proiectului este de 17,2 milioane de lei, adica aproape 4 milioane de euro.
In plus se va face si un studiu de trafic pentru a se vedea foarte clar in ce masura trebuie suplimentat numarul troleibuzelor 14 ca sa asigure transportul calatorilor fara probleme.