TIMISOARA. Cu contractul semnat inca din 2020, constructor desemnat si finantare asigurata, reabilitarea Garii de Nord din Timisoara bate pasul pe loc.
Planuita sa fie gata in 2023, anul in care Timisoara va fi Capitala Europeana a Culturii, modernizarea a fost blocata dupa ce Administratia Fritz a cerut schimbarea proiectului pentru ca vrea sa se asigure ca acesta e in armonie cu viziunea sa pentru Timisoara.
Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu atrage atentia ca intarzierea va fi una insemnata intrucat cei de la CFR sunt in situatia in care, dupa ce au si iscalit contractul cu constructorul pe un proiect, acum ar trebui sa-l refaca, sa fie pe placul Primariei Timisoara, iar mai apoi sa reia procedurile birocratice.
„Nu s-a schimbat nimic referitor la Gara. Ca noutate, stim ca acea comisie din Primaria Timisoara (Comisia Tehnica de Amenajare a Teritoriului si Urbanism, n.r) a dat negatie, ceea ce ne duce in urmatoarea faza: investitia a fost aprobata pe baza unui proiect DALI al CFR la nivel national. Pana acum, acel proiect nu a fost agreat de Primaria Timisoara. Deci, astazi, investitia e blocata pe acea negatie. Eu o sa ii chem, o sa am o discutie cu cei de la CFR, sa incerce sa schimbe proiectul. Ar insemna o reluare a intregii proceduri, de schimbari de tema, de toate lucrurile. Deci, o sa fie o intarziere pe acest proiect de modernizare a Garii.
Eu nu contest dreptul Primariei Timisoara de a avea si de a impune o anumita viziune de cum sa arate anumite cladiri, e dreptul lor. Totodata e si dreptul proprietarului de a avea si optiuni despre cum sa se dezvolte. O sa incerc sa deblochez acest proiect„, a declarat ministrul Transporturilor vineri la Timisoara.
Va reamintim, asocierea Constructim SA – Bauerhof Agrobanat SRL – Longhersin SRL – Lastun SRL ar trebui sa se ocupe de lucrari dupa ce a iscalit contractul in toamna lui 2020. Valoarea acestuia era, la momentul incheierii, de 20,9 milioane de lei cu tot cu TVA, adica aproximativ 4 milioane de euro, insa acum cifrele vor suferi modificari.
Conform proiectului vechi, trebuia sa fie reabilitata fatada, sa fie facute reparatii la platforme, sa se inlocuiasca iluminatul, intrarile in cladirea de calatori si o serie de reparatii la peronul liniei 1 si la tunelul de acces pietonal.
Pardoseala peronului 1 era planuita sa fie refacuta cu placi de granit rezistent la trafic intens. Urma sa fie montat un sistem de delimitare cu placi denivelate pentru nevazatori si montata o instalatie de panouri fotovoltaice.