TIMISOARA. Avem tramvaie noi, dar le tinem in depou. Cele doua garnituri modernizate ale Timisoarei au ajuns in capitala Banatului in urma cu aproape o luna, mai exact pe 28 iunie. Timisorenii le-au putut vedea abia pe 8 iulie, de Ziua Transportului Public Local, dar inca nu se pot plimba cu ele.
Jumatate de milion de euro a costat reconditionarea unui singur tramvai, un mijloc de transport fiind modernizat la Arad, iar altul la Pascani. Momentan, ambele garnituri zac in depoul RATT, pentru ca inca nu pot fi scoase pe trasee. Motivul? Nu au autorizatie de functionare de la Autoritatea Feroviara Romana si nici nu au fost receptionate.
Cu toate astea, ele au deja nume, ales chiar de primarul Nicolae Robu. Se numesc Armonia, pentru ca „au fost concepute cu specificatii de functionalitati intr-un oras al armoniei, Timisoara. Timisoara este un oras al armoniei intre oameni, intre vechi si nou si de aceea si acest model de tramvai se numeste Armonia”, explica recent edilul Timisoarei.
Conducerea RATT nu stie exact cand vor iesi pe trasee, insa specialistii regiei au stabilit clar pe ce linii vor circula: 1 si 2.
„Cele doua tramvaie se afla in procedura de receptie. In momentul de fata continuam sa facem probe in regim dinamic impreuna cu proiectantul si specialisti de la firma care le-a realizat. Mai exact, continua masurarea capacitatii maxime de incarcare si alte detalii tehnice. De asemenea, asteptam autorizatiile de functionare din partea Autoritatii Feroviare Romane. Fara sa dam o data concreta, ne dorim ca cele doua tramvaie sa fie puse in functiune pentru publicul calator intr-un timp cat mai scurt”, ne-au declarat reprezentantii Regiei Autonome de Transport in Comun Timisoara.
Potrivit conducerii RATT, cele doua mijloace de transport in comun ar urma sa intre pe trasee la sfarsitul acestei lunii.
Tramvaiele second-hand ale Timisoarei au fost reabilitate de firmele Electroputere VFU Pascani si Astra Vagoane Calatori Arad. Primele doua garnituri au fost preluate de cele doua firme care au castigat licitatia primariei in 11 iunie 2014, in urma cu mai bine de un an.
480.000 de euro a costat reconditionarea unui singur tramvai, Primaria Timisoara urmand sa aloce 3,3 milioane de euro pentru reabilitarea a 7 dintre garniturile batrane aflate acum in circulatie. Licitatia a fost castigata insa de oferta depusa de cele doua firme in valoare de 65 de milioane de lei, adica peste 14,6 milioane de euro. Durata contractului este patru ani, acordul-cadru presupunand incheierea a patru contracte subsecvente, pentru un numar total de 30 de tramvaie GT4.
In parcul Regiei Autonome de Transport in Comun se afla 93 de tramvaie, din care doar 60 sunt scoase zilnic pe traseu. Primarul Nicolae Robu a anuntat ca va trimite alte 5 mijloace de transport pe sine la modernizat.