TIMISOARA. Socotind, probabil, ca a trecut prea mult timp de cand n-a mai facut un sondaj pe pagina sa de Facebook, primarul Nicolae Robu a incropit rapid unul pe genunchi.
Edilul ii intreaba pe timisoreni „care proiect e mai prioritar„: descarcarea de pe Autostrada la Sanandrei sau largirea la 4 benzi a drumului care duce spre autostrada prin Dumbravita.
Primaria Timisoara insa n-are nicio treaba cu descarcarea de pe autostrada, care tine exclusiv de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere, in vreme ce largirea la 4 benzi catre Dumbravita a fost blocata tocmai de municipalitatea condusa de Nicolae Robu, care nu si-a platit la timp niste datorii catre Ministerul Dezvoltarii si asa s-au pierdut niste luni bune, intrucat nu s-a putut iscali contractul de finantare cu bani europeni. Asta in conditiile in care oricum problema stalpilor pentru alimentarea troleibuzelor metropolitane, care trebuie mutati, ramane in aer pana in 2020, tot pentru ca Primaria Timisoara n-a avut viziune cand a intocmit, castigat si implementat proiectul de extindere a transportului public pana in Dumbravita.
„De când am devenit Primarul Timișoarei în 2012 am pledat permanent pt conectarea Timișoarei la autostradă așa cum se cuvine. Am perseverat cu demersurile pt o nouă conexiune, pe 4 benzi, de la bifurcația Arad-Sânandrei și am semnale că ea se va face. Totodată, fac tot ce-mi stă în putință ca proiectul de lărgire la 4 benzi a actualei conexiuni de pe Calea Lipovei să avanseze cât mai repede. Care dintre cele două proiecte -ambele vizând 4 benzi- credeți că e mai prioritar? 1. Calea Aradului-Autostrada sau Calea Lipovei-Autostrada„, a scris primarul Nicole Robu pe pagina sa de Facebook.
Ce sa raspunda la asta timisorenii? Ca amandoua sunt vitale pentru oras si primarul Nicolae Robu curios nevoie mare oricum nu poate face nimic pentru niciunul dintre proiecte. In cel pentru largirea la 4 benzi catre Autostrada, primaria Timisoara e partener doar pentru ca RATT, societatea din subordinea municipalitatii, are stalpii pentru firele de troleibuz catre Dumbravita.
„S-a semnat contractul de finantare pentru largirea la patru benzi de circulatie pe drumul dintre Timisoara si autostrada, prin Giarmata. Acum nu mai sunt probleme. Se lucreaza la proiectul tehnic si urmeaza licitatia pentru proiectul tehnic si executie. Lucrarile vor incepe dinspre autostrada, spre Timisoara. Stalpii care sustin firele de troleibuz, de la Dumbravita, vor fi mutati, cel mai probabil, in anul 2020, apoi se va largi drumul si in Dumbravita„, a explicat Calin Dobra, presedintele Consiliului Judetean Timis.
Indiferent de parerea timisorenilor, Nicolae Robu oricum nu va face absolut nimic pentru unul sau altul dintre proiecte. Nici macar vreun demers la Bucuresti, intrucat nu s-a obosit nici in cazul altor proiecte pentru Timisoara, care tin exclusiv de primarie, sa bata drumul Capitalei ca sa obtina sprijin, in cei aproape 6 ani de cand conduce orasul, socotind probabil ca e sub demnitatea lui sa stea pe la usile ministrilor.
Aceasta in vreme ce alti primari de orase din tara sunt aproape saptamanal in Bucuresti ca sa convinga factorii de decizie ca proiectele lor sunt cele mai importante, si nu din partide aflate la putere.
Primarul Aradului, Gheorghe Falca, aflat in acelasi partid cu Nicolae Robu este aproape in fiecare zi de luni in avionul de Bucuresti. La fel se intampla si cu primarul din Oradea, Ilie Bolojan, tot liberal, care bate si el foarte des Capitala pentru a aduce cat mai multi bani pentru oras.
Primarul Timisoarei nu s-a deranjat nici macar sa se intalneasca in Timisoara cu fostul premier Grindeanu atunci cand a venit acasa si deloc in Bucuresti in cele 7 luni cat a condus guvernul, in vreme ce tot in Capitala, cand primarii marilor orase s-au adunat in martie la o intalnire cu premierul Dancila sa vorbeasca despre proiecte importante, Robu a preferat sa mearga la Viena la o conferinta despre orase smart, sustinand ca oricum nu la astfel de sedinte largite se rezolva lucrurile. Colegul Gheorghe Falca de la Arad, tocmai la aceasta intrunire, a cerut simplificarea legii achizitiilor, iar aceasta chiar se va intampla in scurt timp.
Nici in problema vaporaselor n-a deranjat pe nimeni la Bucuresti si nici n-a presat Guvernul sa trimita banii pentru Capitala Culturala a Europei pe care are obligatia sa-i aloce, pentru ca nici in vizite mai restranse nu s-a inghesuit, trimitandu-l in cel mai bun caz pe viceprimarul Dan Diaconu.
Edilul Timisoarei se margineste sa trimita amenintari pe la CNI pentru sala polivalenta, sa anunte ca va pârî Executivul la Bruxelles si sa strige de 6 ani incoace ca toate guvernele ignora Timisoara. Si asta fara sa bata macar o data la vreo usa, din pricina unui orgoliu peste care alti colegi de-ai lui din PNL au trecut fara nicio problema si isi modernizeaza orasele pe carele conduc construind cu rabdare relatii cu cei de la putere.