Totul face parte din cadrul proiectului Comenius Chant’Europe, la care Scoala Gimnaziala Nr.24 din Timisoara participa alaturi de alte patru scoli: Ecole elementaire „Jean Moulin” din Franta, Istituto Comprensivo Rignano-Incisa din Italia, Zespol Ksztalcenia Podstawowego i Gimnazjalnego nr. 13, Gdansk( Polonia) si Ozel Karsiyka Piri Reis Okullari, Izmir(Turcia). Proiectul face parte din programul european Comenius, componenta a Programului de Invatare pe Tot Parcursul Vietii care sprijina financiar realizarea de parteneriate scolare, proiecte de formare a personalului didactic, precum si participarea la stagii de formare initiala si continua pentru a creste calitatea si a consolida dimensiunea europeana in educatie.Tinta programului Comenius este sa implice in activitati educationale de cooperare cateva milioane de elevi.
Proiectul Chant’Europe in care Scoala Nr.24 din Timisoara s-a implicat datorita invatatoarei Florica Serban a debutat inca de la finele anului trecut cand a avut loc in Frata prima intrunire a reprezentantilor scolilor participante.
‘Finalitatea acestui proiect va fi un mare concert care va avea loc in aprilie 2015 si la care se va canta in limbile tuturor tarilor participante. Va fi un concert video, o legatura directa pe internet prin care o sa ne vedem si o sa ne auzim cu cei din celelalte tari si fiecare in parte vom interpreta cantece atat in limba tarii noastre cat si in limbile celorlalte tari participante. Dorim de asemenea sa facem si un album, o brosura cu partiturile cantecelor, care vor fi traduse in limbile fiecarei tari si cantecele vor fi chiar si ilustrate cu desene facute de elevi’, a explicat Florica Serban.
Reprezentantii Scolii nr.24 din Timisoara le-au propus si ei francezilor o lista de cantece din care cei de la „Jean Moulin” au ales doua, melodii pe care le-au invatat destul de repede. ” Francezii au invatat ‘Alunelul’ si ‘Daca vesel se traieste’. Au fost inantati copiii, le-am scris cuvintele pe videoproiector, am silabisit inainte cuvintele, am fredonat fragmente din melodie, ca sa le fie mai usor. Ni s-au dat criterii de selectie pentru cantece fiindca ele trebuie sa faca parte din patrimoniul cultural al tarii. Noi le-am prezentat zece cantece si ei trebuie sa aleaga unul pe care sa-l invete pentru festival. E vorba de cantece cunscute la noi la nivelul ciclului scolar primar, cum sunt ‘Broscutele’, ‘Infloresc gradinile’, ‘Vine, vine primavara’, ‘Aunelul’, Hategana’, „Ana Lugojana'”, a mai spus Florica Serban.
Urmatoarea intlnire a reprezentantilor scolilor participante va avea loc in martie la Timisoara, iar cei de la Scoala nr.24. le pregatesc strainilor mai multe surprize. ‘Vor afla si despre legenda martisorului fiindca este ceva specific romanesc, vom prezenta tehnici de dirijat corale, si teoretic si practic, vor fi cantece traditioanale si religioase, asa cum este prevazut in proiect pentru tara noastra, Vor vedea dansuri populare romanesti si vor auzi si cantece populare”, a adaugat Florina Serban.
Pentru gestivalul final, timisorenii intentioneaza sa pregateasca, pe langa cantecele in franceza, italiana, turca si poloneza pe care le vor invata si le vor interpreta si melodia ‘Ana Lugojana’. ‘Vrem sa prezentam la marele concert „Ana Lugojana’ care este si compusa de un compozitor banatean. Chiar daca este mai dificia, este o melodie frumoasa pe care se poate si dansa si cu care credem ca putem sa-i impresionam”, a conchis Florica Serban.