„Unul din doi tineri de 15 ani citeste si nu intelege. Este analfabetism functional”, a mentionat Oana Badea, care a precizat ca problemele nu sunt doar la romana, ci si la matematica, istorie sau geografie.
In acest context, secretarul a sustinut ca reintroducerea lecturii in clasele I – VIII este obligatorie.
In invatamantul primar ora de lectura va fi trecuta explicit, iar pentru ceilalti ani va fi o ora a lecturii nu numai la limba romana, ci si la matematica, fizica sau alte materii.
Conducerea MECTS le-a prezentat in premiera inspectorilor scolari, la sfarsitul saptamanii, la Suceava, un document care pleaca de la obiectivele Educatia 2020.
„Le-am aratat ca, in esenta, cand vorbesti despre ameliorarea rezultatelor la citit, matematica si stiinte, rezultatele se evalueaza la grupa de varsta 15 ani, adica vorbesti in general despre invatamantul obligatoriu. Ca sa avem perfomante pe acest obiectiv, in 2020 trebuie sa produc efecte in sistem incepand de azi si incepand de la fiecare elev, incepand cu cel care intra la gradinita, la primar, gimnazial”, a precizat Oana Badea.
Potrivit oficialului de la Educatie, toate inspectoratele isi dezvolta planurile individuale pornind de la acesti indicatori si toate scolile isi schimba planurile de dezvoltare institutionala pornind de la acesti indicatori.
Oana Badea a subliniat ca obiectivele Romaniei pentru 2020 vizeaza reducerea abandonului scolar la 11,3% si cuprinderea in invatamantul obligatoriu a 95% dintre copiii din prescolar, in prezent fiind 73,4%, precum si ameliorarea rezultatelor la testele internationale.