Specialistii spun ca rezultatele studiului efectuat in SUA sunt stereotipale si usor de prevazut, insa „este extrem de dezamagitor sa vezi ca in anul 2011, atat de multe tinere continua sa isi bazeze valoarea de sine in functie de felul in care arata – in acest caz postand fotografii cu ele insele pe Facebook, ca forma de divertisment. Acest fapt reflecta valoarea distorsionata pe care cultura populara a dat-o felului in care arata femeile”, este de parere cercetatorul Michael A. Stefanone, unul dintre cei care s-au ocupat de studiu.
Rezultatele acestuia scot in evidenta faptul ca aceasta cultura in care traim este reflectata foarte mult in viata online. Femeile care isi posteaza fotografii numeroase cu ele insele si care au o multime de prieteni pe Facebook nu sunt doar sociabile sau pur si simplu mandre de pozele lor ci, comportamentul lor releva anumite probleme de auto-stima pe care le au. Ca sa isi constientizeze valoarea, ele au nevoie de permanenta consimtire a celorlalti. De cele mai multe ori este nevoie doar de aprecierea imaginii lor.
“Am gasit ca femeile petrec mult mai mult timp online, ele au mai multi prieteni in reteaua de socializare si posteaza de cinci ori mai multe fotografii cu ele insele”, explica Stefanone intr-un video de prezentare al studiului. Spre deosebire de barbati, femeile se identifica mult mai mult cu propria imagine, iar studiul a aratat o seama de diferente intre comportamentul femeilor si al barbatilor pe internet.
Studiul “Contingentele Stimei de sine si comportamentul in retelele de socializare” coordonat de Michael A. Stefanone a fost recent publicat de catre revista “Cyberpsychology, Behavior and Social Networking”. In cazul acestuia au fost intervievati 311 participanti, cu varsta medie de 23,3 ani – 49,8% dintre acestia fiind femei. Acele femei care isi bazeaza respectul de sine pe felul in care arata au tendinta de a-si face publice foarte multe poze cu ele insele, pe site-urile de socializare, arata studiul.