TIMISOARA. Aeroportul International Traian Vuia Timisoara cunoaste o dezvoltare fara precedent. Numarul pasagerilor care trec prin aerogara creste vertiginos, odata cu intrarea pe piata a unori noi companii low-cost. Situatia obliga aeroportul sa treaca intr-o noua etapa de extindere.
In Masterplanul de Transporturi care tinteste banii din exercitiul bugetar 2016-2020 este prevazuta si construirea unui nou terminal pe Aeroportul International Timisoara, precum si a unuia cargo.
Iar dezvoltarea aerogarii este si unul dintre punctele importante ale orasului care peste 5 ani va fi Capitala Culturala a Europei, spune viceprimarul Timisoarei Dan Diaconu.
„Din punct de vedere al traficului aerian, sunt prevazute modernizari si un nou terminal de calatori la Aeroportul Timisoara, pentru ca deja e foarte aglomerat. Apare in Masterplanul de Transporturi, in valoare de 168 milioane de euro si ne bazam ca guvernul se va tine de cuvant din acest punct de vedere. Era vorba de un nou terminal de calatori si unul cargo. Ar insemna foarte mult, daca acum simtim deja ca acest aeroport este foarte aglomerat. Au intrat si cele doua companii low cost, ganditi-va ca deja una dintre ele are o investitie de 100 milioane de euro in baza din Timisoara, deci cu siguranta vom avea nevoie de o crestere a capacitatii aeroportului„, a declarat, pentru opiniatimisoarei.ro, viceprimarul Dan Diaconu.
Lucrarile la extinderea Aeroportului Timisoara au pornit deja
Numai ca, in timp ce Primaria isi pune nadejdea in Guvern si UE, cei din conducerea aeroportului din Timisoara nu asteapta dupa banii care vin sau nu de la Bucuresti si s-au apucat deja de treaba pe venituri proprii.
Directorul Aeroportului International „Traian Vuia” din Timisoara, Dan Idolu a declarat pentru opiniatimisoarei.ro ca s-a intocmit studiul de fezabilitate pentru un nou terminal de calatori care va fi construit chiar langa salonul oficial si, mai mult decat atat, au inceput lucrarile la extinderea parcarii pentru acest nou terminal.
„Ce e in Masterplan nu e in nicio faza, dar pe cont propriu am elaborat un studiu de fezabilitate privind construirea unui terminal de sosiri curse externe, cu o suprafata de aproximativ 3000 mp, din surse proprii, care va fi finalizat pana in 30 septembrie 2017. Cel putin asa ne-am propus noi sa incepem anul viitor orarul de iarna cu noul terminal. Noul terminal ne-ar costa cam 2,5 milioane de euro din venituri proprii, deci nu accesam proiectul mare care va fi cu totul, cu platforma. Al nostru e ceva mai modest„, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro Dan Idolu care a adaugat ca „putem interpreta ca e cuprins in Masterplan, dar noi deja am inceput sa facem lucruri ca nu putem sta asa„.
Noul terminal va avea 3 benzi pentru bagaje, 7 filtre de control de frontiera si o zona libera mai generoasa
„Ne-am propus sa incepem orarul de iarna 2017 cu un nou terminal de sosiri externe si terminalul sosiri existent in aerogara se va dezafecta si vom face o zona publica mai mare, cu functiuni de plecari curse externe. (…) Va fi o cladire simpla, eficienta, cu spatii largi, deschise. Ne vom putea compara cu Verona sau Bergamo„, a mai declarat pentru opiniatimisoarei.ro directorul Aeroportului Timisoara.
Masterplanul de transporturi prevede si construirea unui terminal cargo, un mic intermodal pentru transportul de marfuri.
„In masterplan e prevazut un terminal intermodal, ceva ce depaseste conditia noastra, e o varianta alternativa la cel de la Remetea Mare sau poate fi complementar, intr-o alta varianta„, a mai adaugat Idolu.
Ne indreptam spre 2 milioane de pasageri pe an in Aeroportul Timisoara
Anul acesta se va incheia cu o cifra impresionanta in privinta numarului de calatori prin aerogara din Timisoara. Conducerea aeroportului estimeaza ca anul 2016 aduce 1,2 milioane de calatori, iar anul 2017 va aduce 1,7-1,8 milioane de calatori. Piata deservita este de 2 milioane – 2,5 milioane de calatori, iar pana in anul 2021 cand Timisoara va fi Capitala Culturala Europeana sunt sanse extrem de mari ca aceasta cifra sa fie atinsa.
Si la transportul de marfuri a crescut ponderea, cu 60% fata de anul trecut.
Mai trebuie mentionat ca in dosarul de candidatura al Timisoarei pentru titlul de Capitala Culturala Europeana este subliniata extinderea aeroportului din Timisoara. Transporturile, in general, au fost un atu important pentru orasul nostru, in aceasta cursa.
Potrivit celor care au intocmit acest dosar de candidatura, pozitia geografica a Timisoarei a cantarit mult in decizia juriului. In Dosarul Timisoarei a fost inserata si harta de mai sus care vine sa intareasca acest lucru.
Daca ne referim numai la transportul aerian, in acest moment, insumate, sunt 152 de zboruri directe catre orase din Europa, Statele Unite, Africa de Nord si Orientul Mijlociu, prin trei aeroporturi aflate aproape unul de celalalt, Timisoara, Belgrad si Budapesta. Aceste curse vor aduce turistii in 2021 la Timisoara Capitala Culturala a Europei.