TIMISOARA. In urma cu un an, opiniatimisoarei.ro va prezenta o posibila solutie pentru problema traficului din jurul Timisoarei, o centura alternativa pentru traficul usor ce ar putea fi realizata chiar de catre autoritatile locale, trecand peste planurile mereu ignorate ale centurii orasului care nu reprezinta o prioritate pentru Guvern.
Iata cum arata Harta Centurii Ocolitoare a Timisoarei in 2015!
Cum se prezinta proiectul dupa un an? Lucrurile s-au schimbat in bine si ideea pare ca a incoltit in mintea autoritatilor locale, insa mai este mult de lucru pana cand infrastructura de transport din jurul Timisoarei va ajunge la un nivel acceptabil.
Concret, cea mai mare imbunatatire se inregistreaza in zona de est a orasului, unde Consiliul Judetean a reusit sa inchida legatura intre drumul national spre Lugojului si cel spre Buzias. Asfaltarea segmentului dintre Mosnita Veche si Bucovat a deschis noi posibilitati pentru soferi.
„In urma cu cativa ani m-am mutat la Giroc, unde am reusit sa imi construiesc o casa, insa in weekenduri merg la parinti care stau in zona Fagetului. Imi lua cel putin jumatate de ora sa traversez tot orasul pana ajungeam in calea Lugojului si apoi inca doua ore pana la destinatie. Acum ocolesc, ies in Calea Buziasului, la Mosnita fac la stanga spre Remetea si in 15 minute am ajuns in calea Lugojului. Iar de cand s-a deschis autostrada, fac mai putin de o ora pana la parinti„, a povestit pentru opiniatimisoarei.ro un sofer.
„Daca drumul dintre Giroc si Urseni ar fi asfaltat, mi-ar fi si mai usor si mai comod„, a adaugat acesta.
Giroc-Urseni este in acest moment un drum de pamant pe care nici tractoarele nu-l stapanesc prea bine. Cu toate acestea, a fost ridicat la rang de drum judetean si urma sa fie inclus in planurile de modernizare chiar in acest an. Nu s-a intamplat, pentru ca la nivel de judet banii s-au indreptat spre alte legaturi, iar o parte din drumurile ce trebuiau finalizate in 2015, s-au intins pana in 2016.
Este si cazul legaturii din zona de vest a orasului, intre Sanmihaiu Roman si Sacalaz. Lucrarile au inceput anul trecut si trebuiau sa fie deja gata. Din lipsa banilor, abia acum drumul a intrat in santier. Ce-i drept, lucrurile au fost intarziate dupa ce s-a descoperit ca pe traseu exista un vechi pod ce trebuie refacut in totalitate.
Mai la nord, intre Dudestii Noi si Sanandrei, s-a lucrat la refacerea drumului de piatra, insa asfaltarea e programata abia pentru anul acesta.
Lucrurile se misca si in zona de nord a orasului. In zona dintre Sanandrei si Giarmata se pregateste drumul de legatura cu autostrada, insa dupa cum arata planurile autoritatilor, la pachet va intra si reabilitarea drumurilor de legatura cu satele invecinate.
Treptat, inelul ocolitor din jurul Timisoarei se inchide, nu neaparat pentru ca exista o viziune integrata, ci pentru ca realitatea de pe teren impinge autoritatile sa modernizeze si infrastructura de la marginea orasului.
Iata cum arata Harta Centurii Ocolitoare a Timisoarei in 2016!
Daca lucrurile s-ar misca mai repede, fara indoiala ca si periferia Timisoarei ar deveni mai atractiva, atat pentru timisorenii care si-ar dori o casa, fara sa piarda ore intregi pentru a ajunge la locul de munca, cat si pentru firmele care ar vrea sa investeasca dar sunt descurajate de preturile exagerate din putinele zone industriale existente.