TIMISOARA. Orasul Timisoara este fruntas la capitolul „probleme urbane”. Un timisorean de 25 de ani si-a castigat titlul de „erou urban” dupa ce a identificat aproape 500 de probleme ale capitalei Banatului si le-a raportat intr-un concurs care i-a adus drept premiu o tableta. O tableta cu care sa fotografieze si alte nereguli din Timisoara, pe care sa le raporteze apoi Primariei. Vorbim de probleme din viata de zi cu zi: gropi in asfalt, gunoaie aruncate pe strazi, cladiri degradate, masini abandonate si multe altele.
Titulatura obtinuta de Alex Valentin-Pokus ar putea da o mana de ajutor uriasa Primariei Timisoara, usurand munca angajatilor primariei.
Aplicatia Urban Hero a fost dezvoltata pe platforma Android de doi absolventi de Automatica si Calculatoare din Bucuresti: Bogdan Florescu si Ancu Radu. Cei doi si-au facut o afacere din pasiunea lor pentru informatica. Au acum in spate o echipa formata din 11 oameni si au inceput sa dezvolte aplicatii pentru iOS si Android. Aplicatia lor de suflet este insa Urban Hero. Au reusit chiar si colaborari cu autoritatile.
De unde pana unde aceasta idee? „E de datoria noastra, a cetatenilor, sa raportam problemele unui oras”, spune Ancu Radu.
„Urban Hero este o aplicatie prin intermediul careia cetatenii romani pot raporta probleme de natura urbana: gropi, gunoaie aruncate aiurea, semafoare defecte, semne de circulatie acoperite de copaci, etc. Avem si site unde se pot vedea problemele raportate: urbanhero.ro. Modul de raportare este foarte simplu: deschizi aplicatia, fotografiezi problema respectiva, ii dai un nume si apesi butonul Trimite. Locatia este luata automat prin GPS-ul telefonului”, a marturisit Ancu pentru opiniatimisoarei.ro.
Tinerii au dus renumele Romaniei peste hotare cu aplicatia Urban Hero. Au iesit pe locul 3 la una dintre cele mai mari competitii de Android din lume: Ericsson Application Awards.
Baietii nu-si doresc insa numai faima. Ei vor ca problemele raportate de utilizatori sa si fie rezolvate. Asa se face ca au inceput discutii cu reprezentantii mai multor primarii din tara, insa pentru a fi bagati in seama, efectiv, au nevoie de cat mai multi utilizatori.
Cat despre solutionarea problemelor identificate de utilizatori, tinerii au luat mai intai legatura cu primariile de sectoare din Bucuresti. Au primit sperante de la Primaria Generala a Capitalei, insa nu s-a concretizat nimic pana la urma.
„Purtam discutii cu Primaria Alba Iulia, si am contactat inca cateva primarii din tara de la care nu am primit inca raspuns. Speram ca Timisoara sa fie printre primele orase din tara, si chiar din Europa, care implementeaza o astfel de solutie. Platforme similare functioneaza cu succes in orase precum Boston, Londra sau Copenhaga”, ne-a mai spus Ancu.
Cei doi n-au reusit sa ia inca legatura cu Primaria Timisoara, insa au toate sperantele ca cineva le va da atentia cuvenita. Ramane de vazut insa daca reprezentantii Primariei Timisoara vor sa-i ajute practic pe timisoreni sau nu.
Cum se poate face asta? Foarte simplu, ne dezvaluie Ancu Radu. Platforma este deja construita, utilizatorii raporteaza problemele, iar cei din Primaria Timisoara, daca sunt de acord, ar urma sa primeasca o parola. Identifica problema, o rezolva, iar apoi bifeaza pe site „problema rezolvata”.