Legea privind amplasarea si autorizarea mijloacelor de publicitate va putea fi aplicata sustine Ministerul Dezvoltarii.
„Legea va intra in vigoare dupa modificarea de catre Parlament a datei-limita pana la care mijloacele de publicitate pot fi mentinute in amplasamentele autorizate, 1 ianuarie 2012, data care, in prezent, este anterioara promulgarii legii„, informeaza ministerul.
Legea a fost elaborata ca urmare a dezorganizarii si a modului haotic in care este realizata in prezent publicitatea stradala in majoritatea localitatilor din tara.
Potrivit acestei legi, autoritatile locale vor interzice, printre altele, acoperirea cu orice mijloc de publicitate a suprafetelor vitrate ale cladirilor, precum si amplasarea de mijloace de publicitate pe obiectele de arta monumentala, pe cladirile reprezentand monumente istorice, pe arbori, pe zona carosabila a strazilor si a drumurilor, in intersectii, in sensurile giratorii si in spatiul destinat circulatiei autovehiculelor si semnalizarii rutiere.
Legea mai prevede ca regulamentul local privind amplasarea mijloacelor de publicitate va fi corelat cu prevederile documentatiilor de urbanism aprobate, iar in procesul de stabilire a regulamentului vor fi consultati si specialisti din urbanism, arhitectura, design si peisagistica.
Dupa promulgare, autoritatile publice locale vor fi responsabile cu aplicarea prevederilor legii, inclusiv cu desfiintarea constructiilor/amplasamentelor care nu vor respecta prevederile legale.
„Nu interzicem publicitatea stradala, vrem doar sa o transformam intr-o activitate civilizata, care sa nu agreseze vizual cetatenii si sa nu puna in pericol siguranta publica. De multe ori, panourile sunt amplasate in puncte cu vizibilitate pentru firma care-si promoveaza produsul, dar care afecteaza traficul auto si pietonal„, a declarat ministrul dezvoltarii, Elena Udrea.