TIMISOARA. Anul si planul. Primaria ii anunta in septembrie pe timisoreni ca intentioneaza sa construiasca o parcare supraetajata in zona Garii de Nord, in spatele blocurilor de pe b-dul Dragalina.
Administratia Fritz a lansat luna trecuta, prin Timpark, si o licitatie pentru gasirea unei firme care sa intocmeasca Studiul de Fezabilitate pentru acest proiect, cu aproximativ 50.000 de euro.
3 firme au fost interesate sa faca documentatia si si-au depus ofertele.
Prima este Smart City Development din Bucuresti care vreme de 6 ani a avut activitate zero, cu un singur angajat, dar care a ‘inflorit’ brusc in ultima vreme, iar in 2022 a fost abonata la contracte cu Primaria Navodari, unde a reusit performanta sa incheie 20 de contracte intr-o singura luna pentru consultante, expertize si actualizari de documentatii ori rapoarte de audit energetic. Multe dintre ele i-au fost incredintate in cascada, in aceeasi zi, si pe aceleasi sume.
Cea de-a doua firma inscrisa e Studio Arca din Timisoara, una cu profil de arhitectura, cu activitate sustinuta de-a lungul anilor, care numara 11 angajati.
Ultima firma care isi doreste sa faca documentatia pentru parcarea de langa Gara de Nord este Vitamin Architects SRL, fondata de unul dintre cei sase consilieri personali ai primarului Dominic Fritz. Cel putin cu numele, Rudolf Graf s-a retras din aceasta societate, care in luna aprilie a mai castigat un contract cu incredintare directa de la Serviciul pentru administrarea parcarilor apartinand Primariei Timisoara, de peste 16.000 de euro, pentru actualizarea unor documentatii la spatii de parcare in cartiere, pe strada Timis si pe strada Ulmului. Acum Vitamin Architects e reprezentata de arhitectul Cosmin Bloju.
Cele 3 oferte sunt acum in evaluare tehnica si financiara. Castigatorul licitatiei va avea la dispozitie 7 luni sa intocmeasca studiul pentru parcarea din apropierea Garii de Nord.
Locul pe care ar urma sa fie construita se afla in spatele unor blocuri de pe bulevardul Dragalina, intr-un spatiu in care acum se gaseste o baterie de garaje.
Conform planului anuntat de administratia Fritz, parcarea ar urma sa poata adaposti cel putin 150 de masini si va fi ridicata din incasarile Timpark.
„Viitoarea parcare, cu parter, doua etaje si terasa circulabila, va fi construita in spatele imobilelor de locuinte P+8E de pe strazile Bdul. General Ion Dragalina si Splaiul Nicolae Titulescu, unde in prezent se afla mai multe garaje dezafectate. Numarul estimat al locurilor de parcare nou create este de 150, insa acesta poate creste in functie de scenariile de mobilare permise pe teren„, transmiteau reprezentantii Primariei Timisoara care adauga ca au in vedere si modernizarea spatiilor publice din zona, spatii verzi, locuri de joaca, iluminat public.
Un plan similar, facut de fosta administratie a esuat. Desi gasirea unui loc in care sa isi lase masinile e o provocare pentru locuitorii din cartier, cei din zona Caii Martirilor, unde primaria intentiona pe vremuri sa ridice o parcare supraetajata intr-un cvartal de blocuri, s-au opus vehement proiectului sustinand ca nu vor mai avea lumina suficienta in apartamente dupa ce noua constructie avea sa fie gata. Drept urmare, planul a fost abandonat.