Opinia Timisoarei

Formare profesionala a elevilor Colegiului Tehnic Energetic ‘Regele Ferdinand I’, Timisoara la standarde europene prin proiect Erasmus+

La Colegiul Tehnic Energetic „Regele Ferdinand I”, Timisoara continua proiectul “PRIN ERASMUS+, COMPETENTE PENTRU UN VIITOR MAI BUN!”.

In perioada 29.05-16.06.2017 s-a desfasurat a doua mobilitate a proiectului, prin care 14 elevi din clasa a X a, domeniul electric, au desfasurat un stagiu de pregatire practica la CINEL – Centro de Formação Profissional da Indústria Electrónica, Energia, Telecomunicações e Tecnologias da Informação, Lisabona, Portugalia cu tematica Exploatarea surselor de energie fotovoltaice. Continutul stagiului desfasurat de elevi, este legat de domeniul de calificare electric, si, in acelasi timp de o nevoie regionala, nationala si internationala de schimbare a modului in care sunt produse si consumate energia si resursele iar Portugalia este o tara in care 40% din productia de energie este reprezentata de energia verde.

Dupa parcurgerea celor 90 de ore de pregatire practica, elevii au dobandit cunostinte legate de conversia energiei solare in energie electrica, tehnici de captare maxima a energiei solare, functionarea aplicatiilor si sistemelor de generare a energiei termice si fotovoltaice prin utilizarea energiei solare, realizarea unui sistem fotovoltaic. Ei au avut la dispozitie echipamente moderne pentru activitatile lor practice, dar si expertiza specialistilor de la CINEL.

Prin activitatile efectuate participantii si-au dezvoltat abilitatea de a lucra si comunica in echipa, responsabilizare si disponibilitate fata de sarcinile primite, abilitati de comunicare intr-o limba straina. Au constientizat si inteles notiuni legate de democratie, egalitate, cetatenie europeana, drepturi cetatenesti.
in plus, vizitele si excursiile de weekend la obiective reprezentative pentru istoria si cultura poporului portughez, au permis elevilor sa cunoasca oameni, locuri, obiceiuri, contribuind la imbunatatirea abilitatilor personale si sociale, competentelor lingvistice si interculturale. Au devenit mai adaptabili si toleranti cu valorile si comportamentul altor persoane.

Cei 14 participanti sunt elevii: Aghiorghiesei Andrei, Cifor Beniamin, Erdös Roland, Florea Flavius, Popa Nicoleta, Puskas Daniel, Romanescu Andrei, Seliscan Darius, Tanase Raul, Toroc Florina, Udrea Alexandra, Ungureanu Rrazvan, Vidrascu Solomon, Voicu Ilie. Profesorii insotitori care au avut si atributii de monitorizare au fost Daminescu Titarela (responsabil proiect) si Farcas Mariana (responsabil formare profesionala).

Proiectul ofera elevilor oportunitatea pentru integrarea pe piata muncii europene/internationale in domeniul surselor de energie neconventionala.

 

 

Exit mobile version