TIMISOARA. Acuzatii grave, marti dupa amiaza, dupa ce soferii de troleibuze de la STPT au refuzat sa iasa pe trasee, pentru ca le-au intarziat din nou salariile si bonurile de masa. Angajatii societatii de transport au oprit protestul abia dupa-amiaza, cand au fost virati banii in conturile oamenilor.
Edilul a explicat de ce s-a ajuns in aceasta situatie si a acuzat fostul director al societatii ca ar fi facut nu mai putin de 70 de angajari pe posturi auxiliare in STPT, si asta doar in campania electorala.
In replica, fostul director al STPT, Nicolae Bitea, a prezentat un raport al angajarilor din timpul campaniei electorale din 2020. A precizat ca n-a fost vorba nicidecum de personal TESA, ci de oameni cu meserii absolut necesare.
„In perioada 26 august -27 septembrie, domnul Latcau spune ca s-au facut 70 de angajari. In aceasta perioada s-au facut 30 de angajari, nicidecum 70 de angajari. Nu stiu de unde are dansul situatii. Poate de la SMTT, acolo s-au facut mai multe angajari.
La STPT s-au facut, in acesta perioada, urmatoarele angajari:
– electromecanici – 2
– marinar stagiar – 1
– muncitor necalificat – 4
– conducatori autobuz – 10
– mecanici -1
– agenti interventie, paza si ordine – 3
– lacatus mecanic – 2
– electrician 1
– vanzatori bilete 2
– instalatori – 1
– zidar -1
– electrician mecanic -1
S-a mai angajat un auditor intern, era postul liber de mult timp si era nevoie sa fie ocupat, astfel ca am completat postul. Nu stiam ca muncitorii, conducatorii de autobuz, muncitorii sunt personal TESA. Poate domnul Latcau a descoperit alta legislatie a muncii. Sa ne spuna si noua.
A mai spus ca eu am angajat 200 de personal TESA cat am fost director. Am preluat societatea la nivel de personal TESA la 139 angajati si am lasat-o la 117, o diferenta de 22. Am angajat de la 265 de soferi si vatmani pana la 383. Si apoi, am mai angajat muncitori, pentru ca personalul muncitor este deficitar, majoritatea celor angajati ca muncitori sunt in prag de pensionare, deci a fost nevoie de resursa umana„, a precizat pentru opiniatimisoarei.ro Nicolae Bitea, fostul director al STPT.
In plus, Bitea a spus ca au inceput sa fie scoase mijloace de transport de pe traseu.
„Personalul operativ l-am gasit la 111 si l-am lasat la 119, pentru ca am suplimentat unitati in traseu, de la 115 am ajuns la 168. O crestere de aproape 50%. Dansii incep sa le cam taie. De la Expresul 3 au scos o unitate, de la Expresul 8 au mai scos una. Speram ca nu mai taie si din alte parti. Cat am fost eu director, am introdus transportul scolar, transportul pentru persoane cu dizabilitati, transportul cu trotinete. Am facut tot ce mi-a stat in putinta pentru aceasta societate. Cand eu am plecat salariile si tichetele de masa erau date la zi.
Ar fi bine ca domnul Latcau sa se aplece asupra SMTT-ului, pentru ca stie foarte bine situatia, este presedinte al Consiliului Director de peste 6 luni. Angajatii STPT nu au de ce sa sufere din cauza relatiei deficitare dintre societati„, a incheiat fostul director al STPT, Nicolae Bitea.
Viceprimarul Ruben Latcau dadea, marti, vina pe managementul de la STPT si SMTT pentru situatia in care s-a ajuns la intarzierea platii salariilor catre angajati la Societatea de Transport Public Timisoara. Acesta a precizat ca SMTT, condusa de Ioan Goia, refuza sa deconteze integral facturile STPT pe care o are in subordine.
Va reamintim, marti dimineata, soferii de troleibuze ai companiei de transport din Timisoara au pornit un protest spontan, dupa ce nu si-au incasat salariile la timp, in data de 15 decembrie, si nu si-au mai luat bonurile de masa inca din luna octombrie. Acestia au oprit greva in jurul orei 16.00 cand s-au platit lefurile.