TIMISOARA. S-a mai incheiat o etapa in proiectul de finalizare a lucrarilor ramase in aer pe a treia descarcare de pe Autostrada Vestului catre Timisoara, la Sanandrei.
Compania ARL Cluj (Strabag), care a castigat contractul de 56 de milioane de euro, a incheiat expertiza santierului, a stabilit cu exactitate ce a ramas de facut pe viitorul drum de legatura si a si inceput pregatirile pentru lucrarile propriu-zise. Soseaua de 10 km va avea 2 poduri noi, 6 pasaje și 3 noduri rutiere.
„Constructorul desemnat pentru finalizarea lucrărilor la drumul de legătură A1 – DN 69 a încheiat expertizarea tehnică și a demarat etapele pregătitoare pentru execuția lucrărilor permanente: curățarea și evacuarea materialului necorespunzător de pe platforma drumului, lucrările pregătitoare pentru relocarea umpluturilor în zona podețelor, amenajarea platformelor de depozitare inclusiv aprovizionarea cu balast și prefabricate pentru podețe, relocare rețele de fibră optică de pe traseu, lucrări specifice înființării organizării de șantier (birourile antreprenorului, laboratorul antreprenorului, cântarul, atelierul mecanic, platforma pentru amplasarea stației de produs mixturi asfaltice, inclusiv pentru padocuri)„, transmit reprezentantii DRDP Timisoara.
Va reamintim, la momentul rezilierii vechiului contract cu italienii de la Todini pentru aceasta sosea, stadiul lucrarilor era de aproximativ 25%.
Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu declara in vara, la semnarea contractului cu noul antreprenor desemnat prin licitatie, ca ARL Cluj (Strabag) e o companie serioasa si ca nu are emotii ca santierul nu va fi incheiat la timp.
In septembrie 2023, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, rezilia contractul cu italienii de la Todini, dupa o serie de amenintari si pasuiri. Decizia a fost luata din cauza incapacitatii financiare de gestionare a contractului de catre antreprenorul Todini Costruzioni Generali S.p.A., lipsa utilajelor si dotarilor suficiente pentru asigurarea unui ritm de executie corespunzator, lipsa personalului cheie si a personalului muncitor.
Traseul drumului de legatura incepe cu 300 m inaintea intersectiei existente, dintre drumurile DJ 692 si E671 (DN 69), cu amenajarea unui nod rutier si se dezvolta pe directia Nord-Est, spre Autostrada A1. Va avea o lungime de aproximativ 10 km.
Clasa tehnica a drumului de legatura este II, iar viteza prevazuta in proiect pentru acest drum este de 100 km/h.
Drumul, cu cate 2 benzi pe sens, care va porni de la intersectia cu Sanandrei, va fi, practic, a treia descarcare de pe autostrada catre Timisoara, dupa Remetea si Giarmata. Vor tranzita noua legatura intre 25.000 si 29.000 de masini, conform estimarilor din proiect.