TIMIȘOARA. Pornită la începutul lunii decembrie și marcată de peripeții, operațiunea de împingere a structurii de beton de la Pasajul Solventul din Timișoara se încheie luni.
Chesonul, care arată precum o casetă de 70 de metri lungime și 28 lățime, a ajuns la momentul în care va fi străpuns complet pământul de sub cele 10 linii de tren, spre Calea Bogdanestilor. Aceasta pentru ca sunt vizibile deja lamele.
Cu ajutorul preselor hidraulice, duminică s-au împins ultimii 2 metri de pământ, iar luni va fi organizat la Timișoara un moment festiv care va marca oprirea chesonului în poziția să finală.
Odată indepartat pământul, urmează lucrări tehnologice specifice de racordare a chesonului cu radier si alte interventii de consolidare.
Acțiunea constructorilor a fost una cu emoții, dat fiind faptul că în mai multe rânduri, începând din ianuarie, s-au produs surpări între liniile de tren, ultimele chiar în urmă cu câteva zile. Din fericire, acestea nu au pus în pericol transportul pe calea ferată.
Pasajul Solventul, care costă peste 28 de milioane de euro, ar fi trebuit să fie gata incă din ianuarie 2024.
Reprezentanții Primăriei Timișoara se arătau optimiști că, în această vară, pasajul ar putea fi traversat cu mașina, cu bicicleta sau pe jos.
Tramvaiele, însă, vor trece prin pasaj abia peste câțiva ani. Aceasta pentru că mai trebuie construit podul peste Bega către cartierul Dâmbovița. Este așteptată demararea licitației pentru găsirea unei firme care să-l proiecteze și să-l construiască, aceasta însă după ce va fi obținută și o finanțare din bani europeni, pentru care a fost depusă cerere zilele trecute.
Pareri
👍👍
Romania are 300 miliarde datorie.. echivalentu a 15 mii de km de autostrada.. astia se lauda ca fac un tunel de 0,070 km de parca au construit piramida lu keops.. la pret de 30 de ori peste ce fac altii si de zece ori mai lent
Romania are 52% din PIB datorie … dupa capu tau PIBul Romaniei e de 600 mld? :)))))
300 miliarde de lei, paralei, forinți, dolari sau pwula, moneda din Botswana?
Doamne Ajuta! Acum trebuie pod peste Bega in continuare, si cand este gata, va puteti apuca de refacerea podului de la Fabrica de Tigari fara prea mare deranj in circulatia auto.
Filmare din tren peste pasaj
https://youtu.be/q-2qmWZdig4?si=lCsEx5N6kFKoYA9B
La cat de crapat e chesonul, sunt curios cat de bine o sa preia din greutatea trenurilor
Cred ca cele cateva zeci de trenuri care trec zilnic peste cheson satisfac curiozitatea despre preluatul greutatii.
Si, cum am mai zis acum 3 saptamani la precedenta postare desre „crapaturi”: crapaturile sunt doar in anumite ziare. Eu nu sunt constructor, dar specialistii asa zic: nu exista beton fara mici crapaturi, asa face el cand se usuca. Specialistii stiu si evalueaza rezistenta.
Mai bine foloseau tunelurile dacice ,stau acolo nefolosite de mii de ani de zile .
Trezire in cunostinta
Multumim lui Dominic si echipei sale pentru inca o realizare deosebita pentru orasul nostru!
Nu ai ce să înțelegi și nici nu e cazul să înțelegi, ăsta e singurul mod de a înțelege. Dacă te apuci să înțelegi, intri în minte și s-a terminat“.