TIMISOARA. Se lucreaza la foc continuu pe autostrada ce leaga Timisoara de Arad. Pasionatii de autostrazi au facut fotografii la stadiul lucrarilor din mai multe zone in apropierea Aradului si le-au publicat pe un forum specializat pe infrastructura.
Este vorba despre forumul skyscrapercity.com, unde utilizatorii dezbat maniera in care lucreaza muncitorii si publica fotografii pe baza carora comenteaza. Cele mai impresionante imagini au fost publicate in urma cu doar cateva zile, iar membrii forumului s-au aratat foarte multumiti de cel care a facut fotografiile. Ba chiar i-au recomandat sa inchirieze si un elicopter din care sa filmeze intreaga autostrada.
„Cred ca saptamana aceasta sau saptamana viitoare se va turna placa de pe Calea Bodrogului. La beton probleme nu sunt toamna, ci doar vara (temperatura foarte ridicata – se evapora apa din beton) si iarna (la temperaturi scazute este interzisa turnarea betonului deoarece ingheata apa din compozitia sa). Problemele ce pot sa apara la viaductul de la aeroport sunt legate de montarea hidroizolatiei (trebuie ca suprafata sa fie perfect uscata) si asternerea asfaltului (din nou, trebuie sa fie vreme buna)”, le-a explicat bogdymol, cel care a publicat cele mai multe poze, colegilor lui de pe forum.
„Nota 10 bogdymol pentru poze. Nici nu stii ce bucurie sunt pozele pentru cei care is departe de tara. Abia astept sa vin la iarna in tara sa testez Arad – Timisoara, chit ca Arad bypass nu as avea motiv sa-l traversez o sa o fac numa de bucurie. Keep them comming.. Stii cumva cat la suta din Ar – Tm e deja asfaltata cu stratul final? Cand o sa vedem poze cu parapetii metalici de pe margini, mijloc?”, se intreaba un roman din Paris.
In imagini se pot observa podul peste raul Mures sau drumurile de intrare sau iesire de pe autostrada. In total, autostrada Timisoara – Arad are o lungime de 32,2 kilometri, iar valoarea totala a proiectului este de 194 de milioane de euro. 65 de milioane vin de la bugetul de stat, 85 de la Banca Europeana pentru Investitii si 44 de milioane din fonduri comunitare.
Primele discutii despre necesitatea construirii autostrazii banatene au demarat inainte de 2007, dupa care au urmat perioade lungi de tergiversari pana la stabilirea finala a traseului arterei paneuropene, deoarece era prea aproape de retelele electrice, de tunelurile feroviare, care s-ar fi putut surpa, si de bazinul redresor al Apelor Banat de la Hitias, care regleaza debitele raurilor Timis si Bega, in caz de inundatii.
De asemenea, au existat probleme de expropriere si despagubiri ale proprietarilor ce aveau terenuri pe traseul autostrazii, iar descarcarea arheologica a mai intarziat lucrarile cu mai bine de jumatate de an.
Din totalul de 32 de kilometri de autostrada, tronsonul timisean este de 17 kilometri. Autostrada va lega Romania de Europa Occidentala, iar portiunea din vest a coridorului IV paneuropean va face legatura intre Sibiu – Lugoj – Timisoara – Arad – Nadlac, spre Ungaria.
SURSA FOTO: skyscrapercity.com