Studiul a fost realizat de psihologii de la Universitatea din York pe un esantion de 30.000 persoane, barbati si femei, din 30 de tari si a aratat ca in ultimele decenii barbatii sunt atrasi tot mai mult de inteligenta si aptitudinile femeilor, decat de frunusetea lor, cum se intampla in trecut, potrivit Today Online.
Totusi, desi aspectul fizic nu mai este prioritar, vanitatea barbatilor ii indeamna pe acestia sa-si aleaga partenere prezentabile, mai mult pentru a fi apreciati si invidiati in societate, decat pentru placerea proprie.
La randul lor, femeile si-au schimbat si ele optiunile. In ultimul timp, ele sunt mai independente, multe din ele sunt angajate sau se ocupa de afaceri prospere si nu mai jinduiesc dupa un barbat cu resurse financiare frumoase, care sa le asigure un trai fara griji.
Atentia femeilor de azi se indreapta catre barbatii bine facuti din punct de vedere fizic, in general sportivi si, daca se poate, chiar notorietati din lumea sportului sau a artelor.
A atrage o femeie frumoasa in baza unei situatii materiale impresionante nu este de domeniul imposibilului, dar cine s-a hotarat sa-si atraga partenera cu aceste mijloace prozaice va trebui sa se astepte la o fata modesta si fara posibilitati proprii de afirmare.
Profesorul Marcel Sentner, de la universitatea mentionata mai sus, a declarat ca, in tari ca Marea Britanie sau cele scandinave devine tot mai clar acest trend, barbatii cautand la femei inteligenta, iar femeile la barbati calitati fizice.
Si in Statele Unite, unde un mare numar de femei este antrenat in afaceri, succesul lor ca manageri le face mai interesante in fata barbatilor, castigand in fata prezentelor „decorative”, care constituiau cheia atractiei altadata.
Trebuie mentionat ca studiul se refera la barbatii si femeile din tari cu un anumit grad de dezvoltare sociala. Ele nu reprezinta majoritatea populatiei globului.
Daca ne referim la populatia majoritara, trebuie puse in ecuatie practicile si traditiile anumitor locuri de pe glob, care schimba total datele problemei. Exista culturi in care isi spun cuvantul numai traditiile, obiceiurile si interesele.