Cititorii www.opiniatimisoarei.ro au reactionat imediat dupa publicarea materialului nostru si au trimis si ei, la randu-le, fotografii cu garajele din cartierele in care locuiesc. Marcel Radu a surprins in imagini mai multe garaje din zona Platanilor. Vezi foto mai jos!
________________________
TIMISOARA. Peste 8.500 de garaje sunt inghesuite printre blocurile din Timisoara. Nu toate sunt insa conform legii. Mai bine de un sfert dintre ele, mai exact aproape 3.500 din constructiile edificate ca si garaje sunt ilegale, insa autoritatile locale au vrut sa demoleze doar… 28 dintre ele. Motivul? incearca sa ii ajute pe proprietari sa intre in legalitate, desi sunt constienti ca aceste constructii nu prea ne ajuta sa ne consideram un oras de cinci stele, daramite sa obtinem titlul de Capitala culturala europeana. Avem noroc ca de ceva vreme este interzisa construirea garajelor pe domeniul public.
Potrivit unor statistici obtinute de la functionarii din Primaria Timisoara, la ultima inventariere a Directiei de Urbanism, facuta acum trei ani, in capitala Banatului existau 8.512 garaje, din care doar 5.087 au autorizatie de construire. Fara autorizatie erau 2.605 si alte 820 de garaje din tabla. Proprietarii au fost somati sa intre in legalitate, insa cu greu reusesc sa faca asta. Lucrurile se misca extrem de incet, in ultimii cinci ani doar 637 de garaje au intrat in legalitate, in vreme ce in ultimii sase ani au fost emise doar 28 de dispozitii de demolare a constructiilor ilegale. Din acest total, doar 14 au fost demolate de executorii din Primarie, actiunile fiind stopate pe vremea fostului primar, Gheorghe Ciuhandu, pentru ca ”nu se puteau demola toate, pentru ca sunt construite sub forma de baterie”, explica reprezentantii Primariei Timisoara. Datele de la Primarie se bat cap in cap… la directiile de specialitate.
Pe de alta parte, potrivit Directiei de Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse din cadrul Primariei, pe terenurile din domeniul public sau privat al Timisoarei exista in evidenta Compartimentului Locuinte si Garaje un numar de 5.153 de garaje, din care 2.605 construite de timisoreni cu contracte de concesiune pentru terenuri de la Primarie aflate in derulare, 1.102 cu contracte in procedura de reinnoire, 1.446 fara contracte de concesiune pentru terenuri, acestea fiind revendicate (n.r. proprietarii platesc chirie in baza unei fise de calcul), precum si 75 de garaje care apartin statului roman.
Moda garajelor a trecut insa demult, acestea au fost in voga in perioada de dupa Revolutia din 1989. Timisorenii care nu detin astfel de constructii spun ca bateriile darapanate dintre blocuri nu fac o imagine foarte frumoasa orasului, mai ales ca proprietarii depoziteaza tot felul de obiecte in garaje, mai putin masini. In plus, in unele locuri, spatiul de langa baterii a fost transformat in rampa clandestina de gunoi.
Politistii locali spun ca nu prea au dat amenzi in ceea ce priveste garajele si ca se merge mai mult pe sesizari de la timisoreni.
”Politistii locali din cadrul Serviciului Disciplina in Constructii si Afisaj Stradal pot actiona la acest capitol in special in momentul in care exista sesizari pe aceasta tema, fiind efectuate verificari in ceea ce priveste detinerea autorizatiei de construire. Conform Legii 50/1991 republicata, sanctiunile in aceste cazuri sunt de la 1.000 la 100.000 de lei”, a transmis Daniela Seracin, purtator de cuvant Politia Locala Timisoara.
Cu toate astea, pe piata imobiliara aceste constructii se vand chiar si cu 5.000 de euro. Norocul este ca autoritatile locale nu mai permit construirea de garaje, mai mult datorita faptului ca nu mai prea exista teren printre blocuri care poate fi concesionat. Chiriile platite de timisorenii care si-au ridicat garaje pe terenul Primariei nu sunt foarte mari, ei achita putin peste 12 lei pe metru patrat in fiecare luna, ca taxa de concesiune. Cei care au inchiriate garaje de la Primarie platesc putin peste 1 leu pe metru patrat pe luna.