TIMISOARA. E oficial. Timisoara va scapa de unele probleme ce conduc la bezna de pe strazi, dupa ce alesii locali au aprobat, in sedinta de plen de marti, 17 iulie, trecerea serviciului de intretinere a iluminatului public in subordinea Societatii de Transport Public Timisoara.
Nu insa inainte ca proiectul sa fie amendat de consilierii PSD, care au cerut ca cel putin 80% dintre lucrarile de mentenanta a iluminatului public sa fie facute de STPT, si nu delegate prin subcontractare altor firme.
„Consiliul concurentei a solicitat si o evaluare anuala a costurilor, astfel incat afacerea sa fie
profitabila si sa nu fie considerata ajutor de stat. Cred ca poate fi introdus un amendament. Nu mutam afacerea de la STPT catre alti anteprenori. Vrem sa facem un amendament care sa prevada ca cel putin 80% din lucrarile strict de intretinere si reparatii a sist de iluminat public stradal vor fi executate de catre Societatea delegata pentru preluarea serviciului”, a spus Daniel Idolu, liderul grupului de consilieri locali din partea PSD.
Reprezentantii Societatii de Transport spun ca sunt pregatiti sa faca fata gestionarii acestui serviciu. Ba mai mult, in urma cu doar cateva zile, reprezentantii societatii au facut si probe pentru a verifica functionalitatea unor utilaje de interventie la inaltime, achizitionate de curand.
„Avem cele doua PRB-uri (n.r – masini de interventie la inaltime) noi si doua care sunt second hand si le folosim si pe acelea. Vor face fata, absolut. Dupa ce vom avea o evaluare corecta si mai ales acum ca stim cat de curand se va intampla, o sa incercam sa ne redotam in continuare pe masura ce clarificam. Interventiile de urgente le vom asigura noi. Pe partea de iluminat public sa stiti ca RATT-ul face noapte de noapte revizii pe tot ce inseamna macaze si linii de inalta tensiune.
Vom incepe lucruri imediat dupa ce semnam contractul, pentru ca altfel nu am putea deconta cheltuielile. Nu pot sa estimez procedural, pentru ca acum urmeaza sa fie semnata hotararea care poate fi atacata in contencios. Din momentul semnarii contractului de delegare de gestiune avem 90 de zile din punct de vedere legal pentru a obtine avizul ANRSC si cand vom avea acest aviz vom lucra.
Cu siguranta ca probabil vom fi nevoiti sa facem anumite interventii dar, ca sa poti aloca sume de bani, sa poti face interventii, trebuie sa ai toate lucrurile procedurale incheiate.
Pana la momentul in care vom avea aceste avize vom inventaria stalp cu stalp si incercam sa facem si niste aplicatii cu tinerii care ne ajuta sa avem un inventar mereu cu strada, numarul de stalpi, inaltimi, puteri. Si parteneriate pentru ca daca sunt producatori de exemplu de LED si vor sa ofere sisteme de iluminat pentru a se promovam, acceptam si parteneriate”, a spus Sorin Supuran, directorul STPT.
Va reamintim, Timisoara a ramas fara o companie care sa se ocupe de intretinerea iluminatului public stradal in urma cu aproximativ un an, atunci cand contractul cu AEM si Elba a expirat. In tot acest timp, nimeni nu a intervenit pentru a remedia problemele legate de iluminatul public stradal ce au aparut in Timisoara.