Opinia Timisoarei

Gheorghe Ciuhandu: Avem unda verde pe Rebreanu! Doar soferii indisciplinati n-o vad

Desi multi soferi care parcurg Liviu Rebreanu se plang ca trebuie sa opreasca la fiecare semafor si ca nici vorba de flux continuu la 50 km/h, Gheorghe Ciuhandu tine sa-i contrazica. Primarul spune ca pe bulevard a fost introdusa unda verde „care chiar functioneaza”, pentru fluidizarea traficului din oras. „Am mers cu masina, cu 50 de km/h, de la AEM, pana pe Calea Sagului si nu am oprit la niciun semafor. Doar soferii indisciplinati in trafic, cei care depasesc viteza legala in oras se plang ca stau la semafoare”, a declarat Gheorghe Ciuhandu.

Primarul spune ca se incearca introducerea unei unde verzi si intre Calea Girocului si nordul orasului, pana la mall.

Declaratiile primarului vin dupa ce, in urma cu cateva zile, unii lideri ai PNL au venit cu o serie de propuneri pentru fluidizarea circulatiei din oras, Acestia spuneau ca scolile si unele institutii private ar putea sa isi decaleze programul de incepere a activitatii, iar in acest mod se va constata ca nu vor mai fi ambuteiaje in trafic. Liberalii au criticat si sensurile unice din Timisoara care, spun ei, sunt mult prea multe si mascheaza, de fapt, incompetenta Primariei de a construi parcari.

Primarul Gheorghe Ciuhandu spune ca decalarea orelor de incepere a activitatii nu poate fi impusa de Primarie. „Sa stabileasca fiecare institutie in parte aceste lucruri. Eu nu pot sa -i impun domnului rector Robu, domnului rector Talpos, domnului rector Dragulescu sa isi modifice programul. Institutiile de stat au un program fix de lucru. La Primarie putem discuta, dar nu cred ca se va rezolva. La scoli, din cate stiu, activitatea se desfasoara in mai multe schimburi, ei decid cand incep cursurile. Si in administratie si in mediul scolar exista anumite constrangeri, asa cum exista si in mediul privat”, a declarat Gheorghe Ciuhandu.

Primarul Timisoarei explica si ratiunea pentru care s-au introdus sensuri unice pe unele strazi din oras si ii invita pe colegii sai de alianta, liberalii, sa participe la sedintele Comisiei de circulatie care se tin in fiecare zi de joi, la Primarie. „Este foarte greu sa revenim la sensurile duble pe unele strazi. Ratiunile pentru care s-au introdus sensuri unice in centru tin de latimea strazilor. Noi, cand introducem sensurile unice, colaboram cu Facultatea de Managementul Transporturilor de la Universitatea Politehnica din Timisoara care este condusa de Nicolae Robu (presedintele PNL Timis – n.r.). Aceste sensuri unice s-au introdus in baza unor necesitati”, a declarat Ciuhandu.

Intrebat care este solutia pentru fluidizarea traficului rutier din oras, primarul Ciuhandu a facut referire atat la unele investitii, cat si la transportul in comun. „Vom avea un trafic mai fluid, daca largim la patru benzi unele strazi cum ar fi Torontalului, Closca, sa finalizam parcarea din Piata 700 si sa incepem sa construim parcari etajate fie ca sunt subterane sau supraterane. In acelasi timp, lumea trebuie sa renunte la transportul individual si sa aleaga transportul in comun. pentru eficientizarea traficului am cautat sa dotam si RATT cu autovehicule cu dubla tractiune. Am cautat sa aducem autovehicule de mare capacitate care sa preia mai multi pasageri deodata. In privinta transportului in comun, recomandam timisorenilor sa mearga pe sistemul de abonamente. Nu am marit pretul la abonamente de ani de zile”, a incheiat primarul Gheorghe Ciuhandu.

Exit mobile version