Google+ il va detrona pe Facebook? Este intrebarea pe care si-o pun tot mai des specialistii in IT. Unii spun ca Google+ poate fura cu usurinta utilizatori de la Facebook. Ne ofera chiar si motive bune pentru a trece de la gigantul lui Zuckerberg la noul produs Google.
1. Integrarea cu Google Services
Google+ integreaza toate instrumentele si serviciile existente, de la cele cautare, la documente si clipuri video. Google+ este deja integrat in bara de navigare din dreapta sus, aproape la toate produsele Google: acest lucru iti permite sa monitorizezi toate evenimentele, mesajele de pe Google+, si mai poti sa dai share unui continut prietenilor fara a parasi serviciul Google pe care il folosesti. Milioane de oameni folosesc serviciile precum Gmail, Docs, Search, iar cu Google+ atasat de ele, pare chiar prostesc sa parasesti paginile pentru un alt site, cum este Facebook, pentru a socializa.
2. O mai buna manageriere a prietenilor
Google pare ca are dreptate cand spune ca sistemul “Circles” este mai potrivit modului in care ne facem prieteni in viata de zi cu zi. Avem diferite tipuri de prieteni si interactionam si comunicam cu ei in moduri diferite. Optiunea Facebook Groups iti permite sa adaugi ad hoc grupuri de prieteni, dar comparativ cu modul in care se poate face in Google+ , acest lucru pare greoi. Tocmai aceste “cercuri” sunt piatra de temelie a platformei Google+.
3. Aplicatii mobile mai bune
Daca esti un utilizator Android, ai putea descoperi ca obtinerea de continut de pe telefonul tau mobil pe platforma de socializare este mai usoara si mai functionala cu Google Mobile App+. Google va cauta moduri pentru a face telefonul tau Android un apendice al platformei sociale. Google spera sa foloseasca imensa baza de utilizatori Android pentru a bate Facebook, ale carui aplicatii mobile arata bine, dar sunt greu de folosit.
4. Mai usor de gasit continut pentru Share
Google+ Sparks este un alt important diferentiator fata de Facebook. Spark, care foloseste motorul de cautare al Google, face ceva ce Facebook nu poate: poate oferi utilizatorilor un izvor nesecat de informatii relevante pe care sa le impartaseasca prietenilor. Pentru ca Facebook nu are un motor de cautare, utilizatorii trebuie sa paraseasca site-ul pentru a gasi informatii si continut. Raspunsul la intreabrea “cum gasesc informatii pentru share” apare instant prin utilizarea Sparks.
5. Poti sa-ti recuperezi datele personale
Reteaua Facebook este cunoscuta pentru faptul ca este un slab administrator al datelor personale. Esti fortat sa faci publice anumite date personale si este greu sa-ti stergi definitiv profilul. in schimb, Google iti permite sa-ti iei toate informatiile pe care le-ai stocat pe Google+ si… sa pleci pur si simplu. Acest lucru este posibil printr-un instrument numit Data Liberation: din cateva clickuri poti sa faci download pentru toate informatiile de pe Picasa Web, Profilul Google, de pe platforma Google+ si contacte.
6. Optiunea de Photo Tagging, imbunatatita
Cand vizualizezi fotografii in Google+ poti sa dai “tag” intr-un mod similar celui de pe Facebook. Trasezi un mic patrat in jurul fetei persoanei respective, apoi tastezi numele in casuta de jos sau alegi din mai multe nume pe care Google+ le identifica. Dar este o mare diferenta in modul in care Google manevreaza aspectele legate de confidentialitate ale acestui serviciu. Cand vrei sa dai “tag”, iti apare acest mesaj: “Agaugand acest tag, persoana in cauza va fi notificata. Aceasta va putea vedea fotografia si albumele relationate”. in schimb, Facebook nu face nici un efort pentru a avertiza utilizatorii ca au fost “tag-uiti”, poate intr-o fotografie compromitatoare, si le da posibilitatea de a inlatura acest tag. De asemenea, Google a luat o decizie inteleapta cand a pus deoparte sitemul de recunoastere faciala, pe care Facebook il foloseste automat pentru indentificarea persoanelor in albumele cu fotografii incarcate de utilizatori.
7. Optiunea de Group Chat pe care Facebook nu o are
Google+ a batut Facebook la categoria de chat. Folosind optiunea Hangouts in Google+, poti forma grupuri ad hoc pentru chat video foarte simplu, iar daca formezi un grup mai mic pentru o mica discutie, este ceva natural si distractiv de facut intr-o retea de socializare. Similar, si aplicatia mobila Huddle face acest lucru usor si pentru utilizatorii Android. Facebook pur si simplu nu ofera aceste intrumente.
8. Siguranta partajarii continutului
Avocatii au solicitat de multa vreme confidentialitatea pentru platformele de socializare, pentru a lasa la latitudinea fiecarui utilizator sa aleaga un anumit nivel de confidentialitate al informatiilor si datelor personale, in loc sa aleaga dintr-o lista presetata. Google se pare ca a auzit aceste voci si a construit aceasta posibilitate in Google+. Spre exemplu, cand se da “share” unui articol sau cand se incarca o fotografie, Google+ ofera posibilitatea de a alege carui cerc de prieteni ii vei da posibilitatea de a vedea informatia. Ceea ce este inca un punct in avantaj pentru Google.
9. Google administreaza mai bine datele personale
A lansa o retea sociala presupune responsabilitatea pastrarii datelor personale ale utilizatorilor. Facebook este o companie tanara care pare ca nu respecta acest principiu. La polul opus, Google este o companie matura si privita cu mai multa incredere decat Facebook. De mult timp, Google se regaseste in sloganul “Nu fi rau”. Pe care dintre aceste doua companii ai alege-o sa-ti administreze informatiile personale?