TIMISOARA. Si-a facut calculele si a stabilit cu cat trebuie sa suplimenteze actuala sum,a pe care primaria Timisoara o varsa luna de luna in contul Regiei de Transport, pentru ca experimentul cu gratuitatile sa continue.
Primarul Nicolae Robu a anuntat ca lunar RATT ar trebui sa primeasca de la bugetul Primariei 1 milion de euro, mai precis 4,6 milioane lei, si, abia atunci, toti timisorenii cu venituri sub 2000 de lei lunar ar putea circula linistiti, gratuit, cu mijloacele de transport in oras. In perioada sarbatorilor, cand s-a oferit pentru prima oara o asemenea facilitate pe tramvaie, troleibuze si autobuze in Timisoara, doar 12.000 de oameni au ales sa mearga gratuit cu RATT.
„Am cerut RATT sa analizeze ce ar insemna in termeni de suplimentare a platilor achitate de Primarie pentru serviciile oferite de RATT acordarea de gratuitati in continuare in aceleasi conditii acordate de sarbatori. RATT considera ca daca s-ar suplimenta fondurile puse la dispozitie de Primaria Timisoara cu 1,1 mil lei pe luna, atunci am putea sa continuam acordarea acelor gratuitati celor cu venituri sub 2.000 lei pe luna. Asta ar insemna ca Primaria ar trebui sa suplimenteze suma de 3,5 mil lei cu 1,1 mil pe luna. Adica primaria ar trebui sa plateasca 4,6 mil lei pe luna„, a declarat primarul Nicolae Robu.
Cat despre avantajele si dezavantajele permanentizarii acestei gratuitati, edilul recunoaste ca se pot face multe alte lucruri cu banii in Timisoara. Nicolae Robu e insa convins ca multi oameni vor alege sa-si lase masinile acasa si astfel vor scadea aglomeratia din trafic si poluarea de pe strazi.
„Avantajul este ca un numar mare de cetateni ai Timisoarei, 12.000, ar beneficia de aceste facilitati si, prin urmare, o buna parte dintre ei nu vor mai folosi atat de mult masina proprie si, nefolosind-o, nu mai aglomereaza, uzeaza si polueaza strazile. Practica arata ca unii renunta si altii nu. Pentru unii cetateni nu e totuna sa isi plateasca din veniturile pe care le au carburantul folosit sau sa foloseasca mijloacele de transport in comun, chiar daca nu e atat de confortabil. Cine are venituri foarte mari nu o sa circule in mijloacele de transport in comun, nici daca primeste la urcarea in mijloacele in comun, ceva maruntis. Dezavantajul e alocarea a 1,1 milioane lei pe luna in asemenea scop cand sunt atatea alte lucruri de facut„, a spus primarul.
Ramane de vazut ce vor decide consilierii locali. Acestia trebuie sa isi dea acordul, prin vot, pentru suplimentarea banilor care se dau Regiei de Transport in Comun din Timisoara.