Ministerul Transporturilor a luat o decizie in legatura cu proiectul de concesiune pentru autostrada Comarnic – Brasov care, potrivit documentelor oficiale, ar urma sa coste Romania 8,5 miliarde de euro pe o perioada de 26 de ani.
Ministrul Ioan Rus a anuntat, sambata, cand expira termenul pana la care trebuia luata o decizie, ca va continua discutiile pana in luna aprilie atat cu asocierea din concesiune, dar si cu alte institutii financiare internationale precum BEI, BERD sau Eurostat, in ideea unei restructurari a proiectului pe un model financiar mai eficient.
„Am discutat cu consortiul si, in varianta in care vom reusi sa restructuram proiectul si sa gasim un model financiar mai eficient in raport cu bugetul tarii, pe care sa-l aducem intr-o zona in care pot participa si alte institutii financiare internationale (BEI, BERD, IFC – cu care MT are programate discutii pe aceasta tema) si daca vom avea si o pozitie favorabila si din partea Eurostat, deci daca gasim o astfel de varianta, care sa fie acceptata de toata lumea, mergem mai departe. Daca nu, si se mentin datele actuale, va trebui sa gasim o alta constructie a acestui proiect. Pe aceste coordonate ale restructurarii proiectului continuam pana in luna aprilie discutiile cu partenerii din consortiul Vinci-Strabag-Aktor”, a declarat ministrul Transporturilor Ioan Rus.
Practic, autoritatile de la Transporturi au amanat luarea unei decizii finale prin care sa fie transata problema concesiunii care bate pasul pe loc de aproape un an.
Autoritatile anunta acum ca au incercat si vor mai incerca sa negocieze un pret mai bun cu asocierea Vinci – Aktor – Strabag, desi intelegerea financiara fusese agreata de ambele parti inca din 2013, iar la inceput de 2014 ministrul Dan Sova, premierul Ponta si reprezentantii companiilor au si semnat un memorandum pe marginea acestui proiect.
Mai multe detalii pe hotnews.ro