TIMISOARA. Executia a doar 15 kilometri de autostrada va costa 240 de milioane de euro in judetul Timis. Cum s-a ajuns la acest pret incredibil a explicat Horatiu Simion, directorul DRDP Timisoara invitat in INTERVIURILE TIMISOAREI, singura emisiune interactiva transmisa LIVE pe Facebook din Timisoara, realizata de Orasul Timisoara si opiniatimisoarei.ro, din studioul HDV.
Este vorba de un sector de autostrada intre Lugoj si Deva care da mari batai de cap constructorilor si care urmeaza sa fie scos din nou la licitatie.
Cei 15 km fac parte din Lotul 2 al autostrazii Lugoj-Deva, intre Margina si Holdea, singura bucata ce va ramane neterminata dupa ce restul tronsoanelor, 3 si 4 vor fi date in folosinta pana cel tarziu anul viitor, daca nu chiar in acest an.
Aceasta inseamna ca vom merge de la Timisoara pana la Margina pe autostrada, apoi 15 km urcam pe drumul national pana la Holdea, iar de acolo ne vom putea urcam inapoi pe autostrada sa mergem neintrerupt pana la Deva si mai departe pana la Sibiu.
„Suntem incurcati la Lotul 2 de autostrada, in judetul Timis. Vom ramane inca o perioada, poate inca 3 ani jumate, cu sectorul deschis de la Margina. De la Margina incolo se mai fac inca 5 km care se vor finaliza intr-o luna doua, dar nu vor fi abordati pentru circulatie, pentru ca nu mai este o alta descarcare. Traficul va fi fluent de la Holdea, de la 1 km dupa releul de la Cosevita, pana la Sibiu pe autostrada. Spun cel tarziu anul viitor, din cauza ca vom avea si o iarna. Daca lururile merg bine, putem spune ca anul viitor sigur vom putea merge pana la Sibiu. Loturile 3 si 4 amandoua se deschid„, a afirmat Horatiu Simion in INTERVIURILE TIMISOAREI.
Pana la acest moment, cele mai complicate probleme pareau cele de pe Lotul 4, insa toate acestea palesc pe langa ce urmeaza pe ultima bucata din Lotul 2.
„La Lotul 4 au fost cele mai multe probleme. Lucrand, s-a descoperit un cimitr neautorizat, nedeclarat. a trebuit sa facem o actiune ingrata si neplacuta sa stramutam acel cimitir, apoi s-au descoperit acei lilieci, sunt acolo, si pentru care urmeaza sa se faca o locatie speciala pentru mutarea lor pe cale naturala, apoi mai e halda de steril de la termocentrala Mintia. Dar, daca nu la finele acestui an, sigur anul viitor vom avea trafic fluent de la Cosevita, unde e tunelul de cale ferata Holdea, pana la Sibiu„, a mai spus seful DRDP.
240 de milioane de euro pentru 15 km de Autostrada
Intrebat de moderatorii Ciprian Voin si Petre Nicoara ce se intampla cu cei 15 km care raman nefacuti la mijlocul autostrazii, directorul DRDP Timisoara a explicat ca tronsonul in cauza trebuie scos din nou la licitatie.
„Sectorul doi urmeaza sa fie scos din nou la licitatie pentru ca valoarea lucrarilor de pe acel tronson aferente pretului intregului contract depaseste posibilitatea maririi valorii contractului legal in Romania. S-a facut un proiect, s-a facut o evaluare, apoi a trebuit facuta o reevaluare a problemelor de Mediu. Ursii au facut necesara modificarea proiectului. Dubleaza pretul contractului. Undeva de la 120 de milioane de euro ar dubla pretul, la 240 de milioane de euro„, a spus Horatiu Simion.
Seful Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara a explicat si cum s-a ajuns la asta.
„Trebuie sa respectam agrementele de mediu la care suntem parte semnatara. Pentru ca impactul de Mediu a condus la modificarea ultimei sectiuni, a ultimilor 12 km din acest contract, care impun constructia a 3 tuneluri care vor avea o lungime totala de 3,3 km. Nu sunt doar pentru ursi, ci si pentru configuratia terenului„, a spus Horatiu Simion in INTERVIURILE TIMISOAREI.
Cat despre suma si pasii care urmeaza, seful DRDP Timisoara a precizat ca pretul final si exact pe kilometru de autostrada va fi stabilit in urma licitatiei, iar executia va insemna cel putin 3 ani de asteptare.
„Este doar evaluarea proiectului ce va fi scos la licitatie. Abia dupa momentul adjudecatii vom putea trage linie sa spunem se va face cu atatia euro pe km. Acum e in negociere compania (n.r. CNAIR) cu societatea constructoare de a scoate sectorul din contract, pentru ca mai apoi proiectul executat si aprobat de societatea constructoare sa fie preluat de companie si scos la achizitie publica. Poate ne vom duce la 3 ani cu executia„, apreciaza seful DRDP Timisoara.
Cu alte cuvinte, soferii care vor veni pe autostrada dinspre Timisoara si vor cobori la Margina pe drumul national vor merge in coloana pret de 15 km, iar aceasta va genera blocaje si accidente.
„Din pacate, problematica o vor reprezenta accidentele rutiere, pentru ca, daca oamenii nu vor avea rabdare, in acesti 15 km… Noi suntem pregatiti sa intervenim in orice moment, avem echipe, macara, tot ce trebuie. Din pacate, si acum avem saptamanal cate o tamponare, un accident, uneori cu victime„, a spus directorul DRDP.
Directorul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara, Horatiu Simion, a fost invitatul emisiunii INTERVIURILE TIMISOAREI de joi seara, singura emisiune interactiva transmisa LIVE pe Facebook, realizata de Orasul Timisoara si opiniatimisoarei.ro, avandu-i ca moderatori pe Petre Nicoara si Ciprian Voin.
INTERVIURILE TIMISOAREI poate fi vizionata pe pagina de Facebook Orasul Timisoara si pe site-ul opiniatimisoarei.ro in fiecare joi seara de la orele 21.30.